אבטחה בתקופת בחירות – ללמוד מן העבר

לצערנו, מדינת ישראל עומדת שוב בפתחה של מערכת בחירות מוקדמת מהצפוי. מבחן הזמן הוכיח לנו שתקופה זו, לא פעם גוררת עמה פעולות של קיצוניים כנגד אנשי השלטון, כאשר המקרה הקשה ביותר המוכר לנו הינו רצח ראש הממשלה לשעבר, מר יצחק רבין. הרצח, אשר קרה בגלל דעותיו ודרכו הפוליטית, גדע באיבו את תהליך השלום שאם לא המעשה, סביר להניח כי כבר היינו בתוכו הרבה זמן.

 

כל המפלגות צריכות שרצח רבין יהיה בתוכן ובמחשבתן. אנשי המפלגות צריכים לזכור כי עליהם למנוע הסתה פרועה ואני אף מציע כי אלו יחתמו על אמנה שתשמור על המועמדים ועל מערכת הבחירות מסכנות אלו.

מוציאים שלדים מהארון

היועצים הפוליטיים, שידם קלה מאוד בנושא האפלייה ורצח האופי לבעלי הדעות המנוגדות להם באמצעות עלילות קשות והיועצים הסודיים אשר נמצאים בכל מטה בחירות, אשר תפקידם הוא לחפש ולהוציא שלדים מארונותיהם של המועמדים המתחרים, צריכים לזכור את המחיר למעשיהם.

לא מזמן ראינו בצרפת מקרה של מועמד מוביל ביותר, אשר נפל לאחר שבאמצעות תרגיל מלוכלך הצליחו מתחריו לחשוף את הרגלי המין שלו. זהו צעד שפל, אשר לא היה צריך להעשות והוכיח כי בבתקופות כאלה, פוליטיקאים הופכים לחסרי גבולות. חדרנית אשר קיבלה שוחד פיתתה אותו למעשי מין ולאחר מכן טענה כי נאנסה. למרות שהדברים התבררו בהמשך, עצם המעצר עצמו כבר עשה את שלו.

אגב, מבלי לפרט שמות, גם בישראל היו לא מעט מקרים שכאלו, הן לפוליטיקאים והן לאנשי צבא.

לאור כל אלו, אני חוזר ומפציר במועמדים ואנשיהם: דאגו לאבטחה סביבכם ושמרו על טוהר הבחירות, הן בקלפי והן מחוצה לו. מדינת ישראל לא צריכה עוד רצח פוליטי וזכרו כי אשמתו של המסית איננה פחותה מזו של המבצע.


Categories:מאמרים