אבטחת חייו של יאיר לפיד – מאזרחות לפוליטיקה

18.01.2012

מאת: אל"מ בני טל

לאחר שנים רבות בתקשורת הישראלית על מגוון צדדיה – כמנחה, עיתונאי וסופר, הודיע יאיר לפיד בתחילת החודש, על עזיבתו את עולם התקשורת ועל מעבר לחיים הפוליטיים, כפי הנראה – ברשימה עצמאית. בשבוע שעבר, כבר הספיק לפיד לטעום מהצד הפחות נעים של עולם זה – בצורת איומים על חייו ברשת הפייסבוק. על כן, אפרט כאן מקצת מהצעדים שלדעתי על יאיר לפיד לנקוט בכדי לשמור על חייו וחיי משפחתו.

צפו בכתבה בנושא מחדשות ערוץ 2: 

רגע לאחר שהסקרים הראו כי לפיד גורף כ-18 מנדטים, אשר מתקזזים מהמפלגות השונות בימין במרכז ובשמאל, כבר החלו להשמע איומים על חייו. המטריד בפייסבוק אמנם כבר הספיק להעצר, אך מניסיוני כמאבטח פוליטיקאים ומנסיונה של מדינתנו ומדינות אחרות – כל פוליטיקאי ובמיוחד כאלו המושכים תשומת לב, מהווים מטרה לקיצוניים שבשולי בחברה (בשני צידיה).

ברגע שעלה האיום הראשון על חייו, היה צריך אחראי האבטחה של יאיר לפיד (ואם אין לו אחד כזה – הוא צריך להשיג בדחיפות) להציב עליו אבטחה צמודה, חצי סמויה או גלויה, בכדי לאבטח אותו 24 שעות ביממה.

חברת אבטחה | חברת שמירה ואבטחה | אבטחה לאנשי עסקים

אל"מ בני טל מאבטח את שמעון פרס ויצחק רבין

לאף אחד אין חסינות
אין לי ספק שעד שיאיר לפיד ימצב ויעצב את רשימתו הפוליטית ויגרוף את המנדטים להם הוא מצפה, כבר יספיקו להגיע אלו שירצו לפגוע בו ולא רק יאיימו. לצערנו, למרות הדימוי הספורטאי והחסון של לפיד, מפני איום ההתנקשות ונסיון פגיעה – לאף אחד אין חסינות. המתנגדים עשויים להוות סכנה גדולה לחייו של יאיר לפיד ומשפחתו וככלל – הם מהווים סכנה לקיומה התקין של האנושות.

אסטרטגיית אבטחתו של יאיר לפיד, צריכה להיות הן פיזית והן אלקטרונית (מערכת התראה והרתעה, מצלמות וכו'), אך הדבר החשוב ביותר הוא איסוף המודיעין. ההבנה "מי נגד מי" וקריאת השטח חשובה מכל אמצעי הגנה כנגד ניסיון פעיל להתנקשות. לעיתים, יהיה צורך לכפות על לפיד אפילו אבטחה כבדה מהרגיל, אשר תצולם "כבדרך אגב" לעיתונות, בכדי להבהיר לאלו אשר חולפת בראשם המחשבה – כי הדבר אינו ישים. בנוסף, נועד הדבר להבהיר שישנה אבטחה מקצועית אשר עשויה גם להיות סמויה ועל כן מיותר לנסות להתקרב אליו.

שינוי המחשבה ואורח החיים
האבטחה האקטיבית מתחילה במכוניות מוחלפות למניעת מעקב רציף, שינוי לוח הזמנים של פעילותו למניעת תכנון מדויק, יצירת הפתעות לא מתוכננות בלוח הזמנים ושליחת כוח חלוץ למקומות אליהם הוא אמור להגיע, בכדי לבדוק האם המקום מאובטח כשורה.

לסיכום, יאיר לפיד חייב לעשות אתך המהפך, הן בהתנהגותו והן במחשבתו, מאיש תקשורת לפוליטיקאי. עליו להיות מאובטח ברמת ראש מפלגה ומעלה. למרות חוסר הנוחות שעשוי לעלות לעיתים, עדיף להגן על עצמך ומשפחתך מאשר חס וחלילה להתחרט לאחר מעשה כתוצאה מאבטחה לקויה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.