אבטחת יערות ישראל מפני טרור ההצתות

13.08.2012

לאור המקרים המתרבים בשנים האחרונות, אין מנוס מלהכריז על ההכרה בטרור "חדש" העומד בפני עצמו: טרור ההצתות. קבוצות בקרב ערביי ישאל, אשר מעוניינות ללבות את המצב הבטחוני ולהעצים את המתיחות השבירה ממילא שבמדינתנו הקטנה, לקחו להן למטרה לשרוף יערות ווישובים ישראליים. למרות השיפורים אשר מנסות הרשויות להכניס אל מערך הכבאות (הקרקעי והאווירי), קרב הרגע בו לא נוכל לעמוד במאסת ההצתות הגדלה.

מזג האוויר החם מלבה שריפות מעצמו, אך ניתן לשים לב כי מוקדי פריצת השריפות מתוכננים היטב, בניסיון ליצור שריפות מקבילות אשר יקשה להשתלט עליהן. יותר מכך, ניתן לשים לב להתקרבותן המתמדת של השריפות אל ריכוזי האוכלוסייה שלצידן.

הבתים אשר נפגעו  בשבוע שעבר כתוצאה מהצתה:

 

יש להרים בהקדם האפשרי, מערך אבטחתי במקומות המועדים והבעייתיים, כגון: הרי ירושלים, הגליל, הכרמל וכו'. אלו הם מקומות אשר השטחים המיוערים בהם צפופים ובקרבתם ישנם לא מעט יישובים אשר עשויים להיפגע בקלות משריפה היוצאת משליטה.

אין לי ספק אגב, שאם לא יקודם העניין בהקדם, השריפה עמה לא נצליח להתמודד – קרבה ובאה.

יש לאבטח את האזורים המדוברים בצורה מאסיבית, כאשר הפיקוח על צוותי האבטחה יעשה על יד הרשויות המקומיות. האבטחה, תבוצע על ידי צוותים אשר ינועו בג'יפים לאורך צירים מועדים ובתוך השטחים עצמם. הצוותים, אשר יסירו ביום ובלילה, יבדקו תנועות חשודות, אנשים חשודים וימנעו ככל הניתן את ההצתות.

באזורים אשר נגישים פחות, ניתן לסייר באמצעות מזל"טים, אשר יצלמו ללא הפסקה את השטח ויאתרו התפרצויות של שריפות בעודן קטנות, כך שניתן יהיה לשלוח מטוס כיבוי אשר יטפל בשריפה מידית.

נוסף על כך, יש לפעול להחמרת הענישה כנגד המבצעים ושותפיהם ולהבין שאנו נלחמים בטרור לכל דבר ולא בפרחחים ומעשי קונדס. בפעם הבאה, אנו עשויים למצוא עצמנו עומדים אל מול בתים העולים באש כאשר בתוכם לכודים. הגיע הזמן לפעול למניעה ולא רק למזעור נזקים.



קטגוריות:מאמרים

תגובה אחת על אבטחת יערות ישראל מפני טרור ההצתות