אבטחת מוסדות יהודיים בעולם – גם בשגרה

18.12.2014

לפני ימים אחדים היינו עדים לפיגוע המדובר בבית הקפה "לינדט" שבאוסטרליה. בפיגוע שהחל למעשה כאירוע חטיפה, השתלט גבר חמוש ממוצא איראני על בית הקפה והחזיק בעשרות בני אדם כבני ערובה. לאחר שעות ארוכות, פרצו כוחות הביטחון לתוך בית הקפה וניטרלו את המחבל, אך זה הספיק לרצוח שני אנשים לפני שנוטרל ונהרג על ידי הכוחות.

הכותרת מתוך אתר וואלה (צילום מסך, תמונה: רויטרס)

הכותרת מתוך אתר וואלה (צילום מסך, תמונה: רויטרס)

בעקבות האירוע החריג באוסטרליה, הוחלט על ידי כוחות הביטחון האוסטרליים לתגבר אבטחה סביב מוסדות ומקומות מרכזיים בעיר. בין היתר הוחלט כי האבטחה תתוגבר בסביבת מוסדות יהודיים בסידני. תושבים יהודים באוסטרליה העידו כי האבטחה סביבם תוגברה וגם בבתי הספר היהודיים נרשמה תנועה ערה יותר של כוחות ביטחון, עד שלא אפשרו לילדים לצאת ולהיכנס.

באירוע אחר שהתרחש לפני כן בברוקלין, ניו יורק, נדקר תלמיד ישיבה במרכז חב"ד. בעקבות אירוע זה, דורשת הקהילה היהודית להשתמש בשירותי חברת אבטחה ולנקוט באמצעים נוספים על מנת להבטיח את שלומם של המתפללים.

המשותף לשני האירועים

שני האירועים הללו שסוקרו בהרחבה על ידי התקשורת הישראלית, מראים כיצד אירוע טרור יחיד מביא לשינוי תפיסה בקרב אלו שבדרך כלל אינם חווים מציאות ביטחונית בעייתית בשגרה או ניסיונות להוציא אל הפועל פיגועי טרור ואירועי פח"ע. מקרה זה שבו מחבל משתלט על מקום מסוים (בין אם מדובר בבית קפה, בבית כנסת או בכל אתר אחר), עלול להתרחש בכל מקום – וכפי שראינו, גם בעולם.

בתור חברת אבטחה העוסקת באופן שוטף בתחומי אבטחת אישים, אבטחת מוסדות, אבטחה אלימה ופינוי פולשים, אנו מודעים לחשיבות של כוחות אבטחה, גם בשגרה, אך במיוחד בתקופות רגישות אלה שבהן אירוע חבלני עלול להתרחש בכל מקום בעולם. שתי ההחלטות, לתגבר את האבטחה במוסדות היהודיים בעיר סידני ובנוסף במרכז חב"ד בברוקלין בניו יורק, הן החלטות נבונות שהיו צריכות אולי להילקח מזמן, אך התרחשו בשל אירוע טרור.

כיצד לפעול בתקופה רגישה זו?

טוב יעשו עוד קהילות יהודיות בעולם אם יתגברו את האבטחה סביבן וסביב מוסדותיהן באופן שגרתי, בין אם על ידי כוחות הביטחון של המדינה שבה הן נמצאות, ובין אם על ידי חברת אבטחה שתעסוק באופן שוטף בפעולות מנע, או תגיב במהירות במידת הצורך. כיום, מדובר בתקופה רגישה במיוחד שמצריכה נקיטת אמצעי זהירות.

ובאופן כללי, כפי שציינו בעבר, מומלץ מאוד להציב כוחות ביטחון במקומות מרכזיים בערים גם בזמן שגרה, על מנת שאלו ייתנו מענה לכל הפרת סדר ו/או חלילה אירוע חבלני שעלולים להתרחש. הדבר מקובל בכיכרות מרכזיות ובאתרים גדולים בחלק מהערים בעולם, והוכיח את עצמו לא פעם.



סגור לתגובות.