אבטחת מידע: פרטים אישיים שאסור למסור באינטרנט לזרים

25.06.2013

 

עד לפני כמה שנים, אבטחת המידע לא הייתה ידועה כל כך וכן גם רבים לא התייחסו אליה ברצינות, אך ככל שהאינטרנט התפתח והפך למקור משמעותי בחייהם של רבים בעולם המערבי, הוא מביא איתו יתרונות רבים. לעתים האינטרנט הוא מקור בעיות שעלולות לצוף בשל חשיפת יתר של מידע. אם כן, איזה מידע עדיף לשמור מחוץ לאינטרנט?

תשלומי אשראי

ההיבט הראשוני עליו רבים חושבים כאשר מתארים את הבעיות באבטחת המידע, קשור בכסף כמובן. כיום, ניתן לראות כי כמעט כל אתר אינטרנט קטן המוכר אפילו מוצר אחד בלבד, מסוגל לפתוח חנות וירטואלית משל עצמו, עם מערכת סליקה שתקבל את התשלום באופן אוטומטי ואף תכין את ההזמנה במחשבי העסק.

בני טל - יש להיזהר ממסירת מידע בפייסבוק

בני טל – יש להיזהר ממסירת מידע בפייסבוק

מצד אחד, כל התחום של אבטחה, ובכלל זה אבטחת מידע, כבר מוכיח את עצמו שנים, כאשר חברות קטנות וגדולות כאחד פועלות אך ורק באמצעות האינטרנט. עם זאת, חשוב לא להכניס את פרטי האשראי באופן אוטומטי לפני שבודקים דבר אחד קטן וחשוב, עליו תמליץ כל חברת אבטחה הפועלת גם באינטרנט. בעת הכנסת פרטי האשראי, חשוב לבדוק עד כמה האתר מאובטח ואם הדפדפן סימן אותו עם סימון של מנעול בשורת הכתובת. אם כן, ייתכן שהאבטחה ברמה גבוהה מספיק כדי לשמור על הפרטים חסויים. כמו כן, ניתן גם להנפיק אשראי אינטרנטי, בו יהיה מוזן סכום הרכישה המדויק, כך שאם ינסו לקחת סכום נוסף, לא יישאר כלום בחשבון וכך הניסיון ייבלם.

הרשת החברתית

עוד נושא לא פחות חשוב בהיבט של אבטחה באינטרנט, קשור דווקא באנשים הכי קרובים לכל אחד ואחד, שמוגדרים בתור חברים ברשת החברתית. כיום, רבים מאשרים לחברות בפייסבוק, גם אנשים אותם הם לא כל כך מכירים ולעיתים אפילו כלל לא, אלא על ידי תמונה. למרות הניסיונות הרבים של פייסבוק לעצור את המתחזים, עדיין ישנם כאלו אשר פותחים חשבונות ומנסים לדלות מידע על אדם מסוים בשל אינטרסים שונים.

כמו כן, גם אם בפייסבוק נמצאים אך ורק מכרים קרובים אותם מכירים באופן ודאי, חשוב לשים לב לפרט אחד קטן וחשוב מאוד. מדי פעם, כאשר מפרסמים דבר מה בפייסבוק, עשויות להיות לו תגובות ולייקים אשר יפורסמו גם אצל חבריהם של החברים בפייסבוק. באופן הזה, עוד מעגלים רבים ועצומים עשויים להיחשף לכל פרט מידע. לכן, אם טסים לחו"ל והבית נשאר ריק, עדיף שלא להודיע על זה באופן מיידי אלא אולי אפילו להתאפק ולהעלות תמונות רק כאשר חוזרים. כך, המידע על הימצאותו של בית מסוים ריק – נשמר.

צפו: דגשים להגברת האבטחה בפייסבוק:

חברת האבטחה BTS הוקמה לפני יותר מ-30 שנה על ידי אל"מ (מיל.) בני טל, שנחשב לאחד מראשוני תחום אבטחת האישים למגזר הפרטי. כיום החברה פועלת בארץ ובעולם ובעלת ארבע זרועות מרכזיות. ניתן ליצור קשר 24 שעות ביממה בטלפון 03-5272874/9.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.