אבטחת ספורטאים ישראלים בחו"ל – לפני שיקרה אסון

30.01.2013

החודש נדהמתי לראות כיצד קבוצת ספורט ישראלית יוצאת למקום עוין, ללא אבטחה מסודרת של המדינה. מדובר במסעה של בית"ר ירושלים לצ'צ'ניה לצורך משחק ידידות, שלפי התיאורים היה מאובטח בצורה מאסיבית וקפדנית – אך בידי מאבטחים צ'צ'נים.

אז עם כל הכבוד למאבטחים הצ'צ'נים, שחלקם בוודאי למוד קרבות, אני הייתי רגוע הרבה יותר אם המאבטחים היו ישראלים וכאלה שנמצאים בשליחות ובאחריות המדינה בצורה רשמית.

להשתמש במאבטחים ישראלים "מקומיים"

שחקן בית"ר מדבר על האבטחה בצ'צ'ניה – מתוך ערוץ 2

רצח הספורטאים הישראלים במינכן אומנם התרחש לפי יותר מ- 40 שנה, אבל עד היום הוא מהווה דוגמא מצמררת עד כמה ספורטאינו הם למעשה יעד אסטרטגי לארגוני טרור בחו"ל. על כן, כמו שספורטאינו באולימפיאדה מאובטחים על ידי מאבטחים ישראלים, יש ליישם זאת ולהסדיר בחוק, כי כל קבוצת ספורט ישראלית שיוצאת לחו"ל תזכה לאבטחה ממלכתית המוסדרת על ידי המדינה.

חשוב לציין כי מאבטחים ישראלים בחו"ל רשאים ומאושרים להיות חמושים (חוץ מאנגליה) ובכמעט כל מדינה יש מאבטחים של השגרירות, הקהילות היהודיות וסניפי אלעל. כדי ליישם חוק עתידי זה, אפשר למשוך כוח אבטחה ממצבת כוח האדם של השגרירות, קהילות יהודיות ואלעל, שכולם חמושים ומזוינים ברמת אבטחה מבצעית מצוינת.

ליישם תכנית פעולה שתוסדר בחוק

כיום, המצב שהוא שגם אם משלחת ספורטאים לחו"ל מצטיידת במאבטחים ישראלים, הם לא מספיק מיומנים ואינם מכירים את לפרטים את הרגישיות הבטחוניות של המדינה אליה הם נשלחים. לעומת זאת, מאבטחים ישראלים, שכבר עובדים ופועלים באותה מדינה, מכירים את כל הדקויות והם גם עובדים בתיאום עם שירותי האבטחה המקומיים. הם מצוידים בצורה טובה יותר, מבחינת אמצעי קשר ונשקים ובדרך כלל משתמשים בעוזונים קטנים, שיוצאים מתיקים מיוחדים ובאוזניות נסתרות.

חשוב לציין כי לצוותי אבטחה מסוג זה יש צוות ומפקד לאירוע, שמתקשר עם כוחות המשטרה ואבטחה המקומיים בזמן אמת. בנוסף, למאבטחים הישראלים "המקומיים" יש את היכולת לזהות אנשים חשודים שאינם מתאימים לסביבה ובכך לייצר הגנה לפני שאירוע חבלני עלול להתרחש.

לסיכום

על אנשי הבטחון הישראליים לשבת ולעשות תכנית חדשה ולהחזיר את כל מה שהיה בעבר מבחינת אבטחת ספורטאים ישראלים בחו"ל. דווקא אני, למרות שיש לי אנינטרנט כבעלים של חברת אבטחה פרטית, רואה לנכון כי יש להסדיר את העניין בצורה חוקית על מנת שלא יקרה אסון.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.