אבטחת ראה"מ בחו"ל בזמן טרום מלחמה עם איראן

11.03.2012

דינת ישראל נמצאת בחודשים האחרונים במצב כוננות אל מול איראן. תכנית הגרעין המתקדמת, האיומים הגוברים וההתרעות על מלחמה כוללת, המצטרפים לשמועות כי ישראל היא האחראית לחיסול מדעני הגרעין הבכירים של איראן, מצריכים את הגברת האבטחה סביב האישים הבכירים בישראל וכמובן שסביב ראש הממשלה.


אל"מ בני טל, העומד בראש חברת האבטחה BTS-Security, אשר אבטח במהלך השנים בכירים בארץ ובחו"ל (ביניהם ניתן גם למנות את שמעון פרס ויצחק רבין), משתף מניסיונו ומסביר כיצד לדעתו יש לאבטח את ראש הממשלה הנוכחי בכדי למנוע את התממשות האיומים.

לוח הזמנים – הבטן רכה של האבטחה

אירועים גדולים כגון ועידת איפ"אק, הופכים את התנהלות האבטחה סביב ראש הממשלה לקשה מהרגיל. הלו"ז הסודי של ראש הממשלה נחשף לאור פרסומו של הלו"ז הכללי של הועידה, כל אזרח פשוט יודע מתי והיכן ייפגש נתניהו עם אובאמה או עם בכיר אחר ואף מה מקום המגורים שלו בזמן הועידה, מה שמאפשר לכל מפגע פוטנציאלי, לבחור את שעת הכושר הנכונה לו.

חברת אבטחה

אל"מ בני טל עם שמעון פרס ויצחק רבין ז"ל

במצב כזה, כאשר כל הנתונים הם לרעתנו, יש לאבטח את נתניהו באמצעות הגברה חדה של כל מקדמי הביטחון שסביבו. כלומר, אם בדרך כלל יוצא עם ראש הממשלה צוות אבטחה של כמאה איש, בזמנים כאלו יש להעלותו ל-500 איש.

בנוסף, ישנו צורך משמעותי להגדלת מעגל האבטחה הסמוי ברחבי המקומות אליהם נתניהו מגיע. מאבטחים סמויים אלו, צריכים להיות בעלי מאפיינים מגוונים, מטווח רחב של גילאים ומשני המינים, בכדי להפחית את הסיכוי שייחשפו. כמובן שעליהם להיות בעלי ידע בניתוח מפגעים פוטנציאליים ויכולת לזיהוי חשודים.

מעגלי האבטחה

את אבטחת ראש הממשלה, יש לחלק לשלושה מעגלים:

המעגל הראשון – צוות גלוי הכולל את המאבטחים האיכותיים ביותר, אשר נשארים צמודים לראש הממשלה.

המעגל השני – מאבטחים סמויים וגלויים, הסורקים את השטח ללא הפסקה ומחפשים חשודים ומפגעים פוטנציאליים.

המעגל השלישי – כוחות הביטחון והמשטרה והמאבטחים הסמויים של היחידה לאבטחת אישים.

חשוב מאוד להקפיד על כך שלכל מקום אליו מגיע ראש הממשלה, כבר 10-20 שעות לפני כן, יגיע כוח חלוץ אשר יסרוק את המקום בקפידה ויהפוך אותו לסטרילי ככל שניתן. לאור העובדה כי התאריכים לועידות שכאלה מתפרסמים כחצי שנה – שנה מראש, תיאורטית – אנשי אחזקה יכולים להטמין פצצות ומתענים בתוך גוף המבנה עצמו ולהפעילם על ידי סלולרי בהמשך.

כמו כן, יש לסרוק את המבנה באמצעות כלבים המאומנים באיתור חומרי נפץ, לחפש כל מקום בו יכולים להתמקם צלפים בטווח האפשרי וגם לשקול אפשרות להצבת ניידות שיבוש אותות סלולריים, בכדי להפחית את הסיכוי ליכולת הפעלת מטענים שהוטמנו מראש במבנה.

לסיום, זמנים שכאלו מקשים את עבודת האבטחה סביב ראש הממשלה והשרים הבכירים אך מאבטחים מיומנים ומקצועיים אמורים לקחת כל גורם אפשרי בחשבון. באמצעות תקשורת נכונה עם כוחות השיטור המקומיים והפדרלים, ניטרול נכון של מפגעים ועיניים פקוחות, ניתן להבטיח את שלומו של ראש הממשלה בכל מקום אליו ילך.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.