אבטחת תיירים ישראלים בחו"ל

25.07.2012

בשבוע שעבר, הרעיד את אדמת בורגאס שבבולגריה, פיצוץ עז של מתחבל מתאבד, אשר גרם למותם של חמישה ישראלים ונהג מקומי. לאור הפיגוע הקשה, יש להיערך מחדש ולחשוב על פתרונות אבטחה חדשים לישראלים בחו"ל.

 

ראשית נכיר באמת, אין ספק שלא ניתן לאבטח ישראלים בכל מקום ונקודה על המפה. מראיה גלובלית, נראה כי לאחר שהעכירו היחסים בין ישראל לתורכיה וזו כמעט וירדה לחלוטין מהמפה התיירותית של אזרחי ישראל, פנו ההמונים אל שכנותיה ושר מדינות הים התיכון. מצב זה, יצר פיזור גדול יותר של התיירות ההמונית הישראלית, מה שמקשה עוד יותר על אבטחתם אך מקל על המפגעים לגשת אליהם.

צפו בסיקור הפיגוע מאתר MAKO:

לפעול באופן אקטיבי בחו"ל

שנית, יש לקבוע כי מדינת ישראל צריכה לאבטח ישראלים בחו"ל. אין מדובר באבטחה פרטנית וצמודה, הרי זו כמעט בלתי אפשרית, אלא אבטחה ברמת המאקרו. יש לאבטח את נקודות הכינוס הראשוניות של הישראלים בחו"ל, את שדות התעופה, אזורי האיסוף וכו'.

לדעתי, על מדינת ישראל להנחית באופן מיידי תצפיתנים וסלקטורים בשדות התעופה הראשיים ולרכז בהם את ההגעה של הישראלים לאזורים אלו. הכוונה היא ליצור מצב בו מטוס אשר מכיל כמות רבה של תיירים ישראליים, גם אם איננו מטוס של חברה ישראלית, ילווה על ידי פקחים במוניטורים ומרגע שינחת – גם על ידי ניידות אבטחה חמושות.

לאחר הנחיתה, התיירים יילוו לבידוק על ידי קבוצת מאבטחים חמושים, דבר אשר כמובן יצור גם את ההרתעה הראשונית החשובה בפני מפגעים (זכרו, אף שאהיד בהתהוות לא מעוניין למות לפני שלקח עמו את חייהם של יהודים, אחרת לא יוגשמו הבטחות העולם הבא). לאחר הבידוק, ילוו המאבטחים את הישראלים אל האוטובוסים, כאשר אלו כמובן – נסרקו מבעוד מועד ונשמרו בצורה סטרילית ככל האפשר.

כמו כן, מרגע נחיתתן של המזוודות, יש לודא כי הן אינן נעצרות בידיו של אדם אשר מסוגל לשתול בתוכן חומרי נפץ למיניהם וליצור מטען תמים למראה.

סידור עדיפויות ותכנון אחראי

כולנו מודעים לכך שהצעות אלו דורשות משאבים גדולים, אך נראה כי בעתות שכאלה, אין דרך אחרת להגן על אנשי ישראל מרגע שהם עוזבים את גבולות המדינה, וכמובן שלא ניתן להשאיר את הנושא פרוץ כשם שהוא היום.

לתיירים עצמם, אמליץ על נסיעה בצורה לא מאורגנת, להמנע מריכוזי ישראלים גדולים (כן כן, גם על חשבון דיל הכל כלול) וכמובן – לנסוע במוניות ולא באוטובוסים מאורגנים (מה שיקשה על מפגעים להכין את התרחיש מראש כאשר הכל ידוע ומתוכנן). באם לא נשמר, הנחיתה ההמונית של ישראלים בחו"ל, עשויה להפוך גם היא למלכודת מוות.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.