איך לאבטח את דרום ת"א במציאות החדשה

05.07.2013

כ-36 אלף אריתראים וכ-14 אלף סודנים, בסך הכל כ-55 אלף פליטים מאפריקה, שוהים כיום בישראל, ורובם הגדול מתגורר בדרום תל-אביב. רובם הגדול אמנם עובד, אך בצורה בלתי חוקית. נוכחותם המאסיבית בשכונות דרום תל-אביב יוצרת אינסוף חיכוכים עם התושבים וגם עם עובדים זרים חוקיים המתגוררים שם.

בחודש האחרון הגיעו לכותרות שני אירועי דקירה בהם היו מעורבים מהגרים אפריקאיים, אולם החיכוכים והעימותים בינם לבין תושבי השכונות מתרחשים כמעט על בסיס יומיומי. המצב הנפיץ בדרום תלאביב עלול להתלקח בכל רגע. זאת במיוחד משום שהתושבים מרגישים שבעוד הממשלה מתגאה ביעילות של הגדר, היא מתעלמת מדרישתם להוציא את אלפי הפליטים משכונותיהם.

בני טל - האוהלים בפינת הרחובות לוינסקי-הר ציון

בני טל – האוהלים בפינת הרחובות לוינסקי-הר ציון

התושבים בדרום תל אביב חיים ללא ביטחון אישי וחווים פחד וייאוש כמקשה אחת. עשרות אלפי המסתננים, הפליטים והזרים יצרו סוג של ישראל אחרת – ישראל של חבורות זרים אלימות בתל אביב. פעם תל אביב הייתה שלנו בכל שכונותיה. יכולנו להסתובב לבד בלילה, ללכת לקניות בשוק של התחנה המרכזית ולקנות נעליים בנווה שאנן. היום נווה שאנן הוא מרכז הפורענות.

פתרון לאבטחת התושבים בדרום תל אביב

יש להקים יחידות בטחון שיסיירו 24 שעות ביממה בכל דרום תל אביב כדי שיתנו בטחון לתושבים, לנוער ולבנות – שיחזרו לביתם בריאים ושלמים.

דרום העיר תחולק ל- 10 גזרות כשבכל גזרה יהיה צוות עם 5 מאבטחים ורכב 4*4. על המאבטחים להיות חסונים, צעירים, מאומנים לקרב מגע וחמושים. 10 כלי רכב ו 50 מאבטחים צריכים להיוות תקן בסיסי ליחידת הבטחון של דרום תל אביב. זהו תקן התחלתי בלבד שנועד לתת מענה ראשוני ובסיסי.

היחידה תפטרל 24 שעות ביממה ותעכב את החשודים באלימות וסדר ציבורי – עד הגעת השוטרים למעצר. תקצוב הקמת יחידה לבטחון הוא צורך מיידי עבור באופן מיידי על ידי מדינת ישראל.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.