איך לאבטח בעלי עסקים בזמן פיטורי עובדים

07.10.2012

השבוע נרצחו שני מעסיקים ישראלים במדינת מסצ'וסטס בארה"ב, על לא עוול בכפם. לפני מספר  עשורים הגיע ישראלי לארה"ב במטרה לשפר את חייו ולהגדיל את הונו בצורה שקטה. הקים עסק פרסום משגשג. אחד הפועלים פוטר, לאחר שפוטר נסע לביתו, הביא כלי נשק וירה למוות בבעל המפעל ומנהל המפעל.

אי אפשר היה לנבא את אשר קרה, אך עם קצת מחשבה אפשר היה למנוע את ההרג הסתמי הזה. כאשר מעסיק מפטר אדם והוא סמוך ובטוח שהאדם הוא נוטה לעצבנות, אלימות ורגזנות, זהו עניין  בעייתי. על המעסיק, בזמן טרום הפיטורין, להזמין מאבטח חמוש, חסון שיישב בכניסה להנהלת המפעל, העלות היא אפסית אבל מצד שני בזמן משבר, פיטורין, כוח אדם וכו', הדבר הוא ממש הכרחי, במיוחד אם המפוטר משתמש בסם. מאבטח חמוש עם מצלמות מרתיעים דבר שכזה. המאבטח צריך להיות עם המנהל כל הזמן.
מאבטחים אישיים

טעות נפוצה היא לא להגיש תלונה במשטרה, מומלץ להגיש תלונה בכדי שהאדם המאיים ידע שהוא תחת עיניה הפקוחות של המשטרה, דברים שנראים פשוטים אך הם לעתים מונעים אסון. הזמנת מאבטח חסון וחמוש, והתקנת מצלמות גלויות מציגות לאדם העוין כי יש מי שפוקח עליו עין.  דבר נוסף חשוב מאוד היא נוכחות של מאבטח בביתו של המנהל ובדרכו לביתו סביב השעון. (למרות המצב הקיצוני בו הרוצח התאבד). קבלת עובדים צריכה להיות תהליך, יש לבדוק מי העובד, איזה בעיות בריאותיות יש לו, בריאות נפש, סמים, רקע פילילי, נתונים שצריכים לקחת אותם בחשבון וללכת למרות שזה מיקר ומאריך את תהליך קבלת העובדים. המסקנה היא שחשוב מאוד לדעת אם מי אתה מעסיק.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.