ברגישות ובנחישות: פינוי ואבטחה באוניברסיטת תל-אביב

31.10.2012
דיווח על האירוע ב YNET (לחצו לידיעה המלאה)

זה מכבר, נקראה חברת האבטחה BTS, המספקת שירותי אבטחה שוטפים לאוניברסיטת תל-אביב במשך תקופה ארוכה, לאבטח אירוע ייחודי במסגרתו תיכננו סטודנטים ומחוסרי דיור להקים עיר אוהלים ברחבי הקמפוס.

על פי הדיווח והסקירה הראשונית שקיבלנו – מדובר היה באנשים שידעו מבעוד מועד כי לא יעלה בידם להישאר במקום במשך הלילה, ואף על פי כן אך הם לא נרתעו משום שמטרתם העיקרית הייתה לעורר פרובוקציה ולמשוך לרחבי האוניברסיטה עיתונאים אשר יבטיחו להם סיקור אוהד במהדורות החדשות.
לשמחתנו לא היה כל צורך באבטחה אלימה.

בעקבות הבקשה שהופנתה אלינו מטעם האוניברסיטה, הגענו למקום עם 50 מאבטחים, חלקם גלויים וחלקם סמויים, אשר ציפו לסטודנטים ולמתנחלים הנוספים שהגיעו עמם. אנו היינו ערוכים לכל תרחיש, לרבות זה שידרוש פינוי אלים ואבטחה אלימה במקרה הצורך במקרה של התנגדות, אך במהירות התברר לנו שהאירוע כולו יעבור בשלום וללא תקלות של ממש.

למרות ההתנגדות – לא היה צורך באבטחה אלימה

הסטודנטים הגיעו לאוניברסיטה בשעה 14:00 והחלו בהקמת האוהלים בניגוד להוראות שהגיעו במישרין מהנהלת האוניברסיטה. לאחר התייעצות קצרה בין כלל הגורמים הורשו הסטודנטים ומחוסרי הדיור להישאר בתחומי המוסד עד שעה 20:00 שלאחריה נתבקשו להתפנות. על אף העובדה שבתחילה נרשמה התנגדות מסוימת, הרי שתוך זמן קצר כולם פונו מבלי שיהיה כל צורך באבטחה אלימה מכל סוג שהוא.

בתור הבעלים של חברת BTS, ואלוף משנה (במיל'), שלקח חלק בשורה של מבצעים לא פשוטים, אני סבור כי במקרה דנן בוצעה על ידי העובדים שלנו עבודה אינטליגנטית ותכליתית מהמעלה הראשונה. האירוע כולו הסתיים בחצות וביום שלמחרת חשוב היה לנו לשים דגש על צפייה בצילומי הוידאו  – וזאת על מנת לבצע תחקיר מקיף של האירוע כהרגלנו בקודש. אנו מאמינים כי ביצוע תחקיר מקיף ומעמיק של כל אירוע באשר הוא, מוצלח ככל שיהיה, יסייע לנו להעניק למכלול לקוחותינו את שירותי האבטחה האמינים והאיכותיים ביותר.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.