גלי צה"ל: בני טל על מחדל האבטחה של רה"מ נתניהו בפאריס

12.01.2015

העצרת ההמונית בפאריס נגד הטרור שבה נכחו ראשי מדינות רבות, ביניהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסתיימה בהצלחה, אבל כל אדם שעוסק בתחום אבטחת אישים הבחין במחדל האבטחה שהתרחש ברחובות פאריס. נתניהו פילס את דרכו לשורה הראשונה, ייתכן כדי לתפוס את תשומת הלב ולזכות בתמונה לצד האישים המשפיעים בתבל, אבל היה חשוף לפגיעה. בנוסף, הצילומים של נתניהו בעלייה לאוטובוס, גם הם לא הוסיפו למחדל ואף החמירו אותו.

אלוף במיל. בני טל, מנהל חברת אבטחה מובילה, התייחס למחדל האבטחה בתכניתה של יעל דן בגלי צה"ל: "זה הרבה מעבר לשערורייה, אם אנחנו בוחנים את מה שצריך להיות לעומת מה שקרה שם. אין כלל אחד בתורת האבטחה והביטחון שלא נעבר ונרמס ביד רמה. ראש הממשלה הגיע לפאריס בהתראה קצרה מאוד – וצוותי חלוץ לא יצאו למקום שבוע לפני כן כדי לארגן את הביקור שם. אפשר לומר שראש הממשלה ננטש בצורה מבישה על ידי הקולגות שלי לצערי הרב, אבל כנראה לא הייתה להם ברירה. כל זה נעשה במרחבים ובאזורים לא סטריליים, כאשר הוא יעד מספר 1, לפני ראש ממשלת צרפת, גרמניה ובריטניה".

"היה צריך להבהיר לנתניהו שאי אפשר לנסוע"

על תרחישי האימה הוסיף בני טל: "אם בצד השני ישבו אנשים שתכננו לחסל את ראש הממשלה, המשימה שלהם הייתה קלה. אחרי רצח רבין שונו נהלים רבים, אבל פה נתניהו לא ידע לאיזה אוטובוס הוא עולה, אף אחד לא סרק את האוטובוס, הוא היה לבד. הוא היה בשורה שנייה ונדחף לשורה ראשונה. מלפניו לא היה שום דבר. איך שלא נסתכל על זה, זה היה חוסר אחריות"."אני התביישתי לראות וגם נתניהו יתבייש לראות שהוא נמצא בדרך לאוטובוס, כשהוא בספק אם הוא עולה למעלה או לא. לא ידעו מי נמצא באוטובוס הזה ומי נוהג בו, ולא ראיתי מאבטחים סביבו", ציין טל. "גובהו של ראש הממשלה הוא כ-1.80 ולכן באירוע מסוג כזה צריכים להיות עשרה מאבטחים שגובהם למעלה מ-1.90 מטר שמכסים את קו הצליפה עליו", הוא הוסיף מניסיונו כמנהל חברת אבטחה וכמי שעסק בתחום אבטחת אישים בעצמו.

"דמיינו לעצמכם חלילה מה היה קורה אם ראש הממשלה היה נורה או נדקר – האמינו לי שזה היה קל ואפשר היה לעשות שם דברים איומים. בנקודות האלה צריכה להיות אחריות לאומית. עבדתי עם ראשי ממשלה והייתי חזק מספיק כדי לכופף אותם בהרבה אירועים שבהם הם לא רצו ללבוש שכפ"צ למשל. היה צריך לומר לנתניהו שזה מסוכן ולהסביר לו שאי אפשר לנסוע", המשיך טל. כשנשאל לו היה ראש מערך האבטחה, אם הוא היה מסרב לקחת אחריות, ענה: "הייתי מסרב גם במחיר פיטורין. הבעיה היא שהם לא מקשיבים לאנשי מקצוע ומפטרים אנשים. כבר ראינו שראש ממשלה נרצח בתל אביב, בישראל. אנחנו לא צריכים דברים כאלו בצרפת. מה שקרה זה הרבה מעבר להפקרות".



קטגוריות:בתקשורת, מאמרים

סגור לתגובות.