הסיבות לאבטחה המוצלחת בזמן ביקור ברק אובמה

27.03.2013

במשך שלושה ימים ביקר נשיא ארצות הברית בישראל ואת גולת הכותרת של הביקור ניתן לייחס לאבטחה המעולה סביב הנשיא.

בני טל

בני טל – אבטחת הנשיא אובמה

נשיא ארצות הברית ביקר בשבוע שעבר בארץ הקודש במשך שלושה ימים אשר במהלכם יכולנו לחזות בדוגמה לאבטחה למופת סביב הנשיא. השירות החשאי האמריקאי בעזרת שירותי האבטחה של השב"כ הרימו מבצע אבטחה יוצא מהכלל. האמריקאים עבדו כמו מכונה עם רכבים משוריינים, מכוניות דומות כך שלא יכולנו לדעת באיזה מכונית נמצא הנשיא וגולת הכותרת – הנשיא הגיע עם טועמי אוכל מקצועיים שכל תפקידם היה לטעום את המזון לפני הנשיא מתוך מטרה לוודא כי לא מנסים להרעיל אותו.

מדובר במבצע אבטחה מסובך הכולל הכנות רבות, חלוצי אבטחה שמגיעים לארץ חודש לפני לוודא סגירת תכניות, סגירת צירים מרכזיים ואבטחתם, שיירות דמה ולדאוג למניעה. מאחר והדרך המוצלחת לאבטחה היא מניעה והטעייה, בכל המבצע רואים שיירה מגיעה, אך הנשיא נמצא בכלל ברכב אחר. סוכנים סמויים שמסתוביים ואמורים לקלוט את המפגע, את הצלף שעשוי לנסות ולעשות משהו ולפגוע בביקור. פורסמו ידיעות שונות על מפגעים שרצו לפגוע בסיור המוצלח בארץ הקודש ובעזרת שיתוף פעולה של סוכני אבטחה אמריקאים וישראלים עשינו את הכול על מנת שזה לא יקרה.

מלבד חברת אבטחה ושמירה, גם משטרת ישראל נרתמה לאבטחה ועבדה קשה במיוחד ביחד עם הרשויות הביטחוניות, המוסד והשב"כ. מבצע אבטחה שכזה מצריך עבודה סביב השעון, ראינו כי המבצע עבר בצורה מוצלחת עם אפס תקלות. על אך הניסיון הרבה שיש לחברות אבטחה ושמירה בישראל, אפשר להעביר וללמד את צורת האבטחה שהייתה פה במהלך הביקור וללמד אותו במסדרונות בתי הספר לביטחון לאומי. חברת אבטחה טובה יכולה וצריכה תמיד ללמוד ולהשתפר וכך גם במקרה הזה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.