האלימות במגרשי הכדורגל: מניעה וטיפול

04.04.2012

מאת: אל"מ (במיל') בני טל

האלימות במגרשי הכדורגל כבר מזמן איננה תופעה חולפת. אירועי השבוע האחרון הבהירו לכולם כי מדובר בנגע אשר חלחל אל כל שכבות הנוגעים בדבר, החל מהאוהדים, אשר חושפים בכל פעם רמות חדשות של גזענות ואלימות, ועד לשחקנים ואנשי הצוות הניהולי אשר לעיתים מסגלים לעצמם התנהגות של אחרוני העבריינים.

לדעתי, לאור ההתנהלות הזו והסכנה הנשקפת אפילו לשחקנים כמו עלי חטיב אשר נאלץ להתאשפז לאחר שהותקף על ידי אחד מאנשי הצוות של מכבי פתח תקוה, על כל קבוצת כדורגל – למנות חברת אבטחה אשר תאבטח את השחקנים משולי המגרש ותתערב ותגן עליהם במקרה הצורך.

מקרה כמו של חטיב יכל בקלות להגמר בנזק חמור יותר ואף במוות. להזכירכם, ההבדל בין מכת פציעה למכת מוות הינו קטן ביותר והפרש של סנטימטר במיקום הפגיעה או עוצמה קצת חזקה יותר, עשויים לגרום למקרה הרה אסון. במידה והיו מאבטחים לקבוצות, אף שחקן לא היה מעז להגיע לסיטואציה שכזו ויותר מכך – כל התפתחות של אלימות הייתה מופסקת בן רגע על ידי המאבטחים האישיים.

האנרכיה אשר נגרמה מהמחסור (המורגש ביותר) של כוחות המשטרה במגרשי הכדורגל, הביאה לכך שיש ליצר את איזון הכוחות בצורה מלאכותית. קבוצה של מאבטחים מגודלים, לבושים במדים המזוהים עם הקבוצה אליה הם משתייכים, יכולים ליצור את ההרתעה הנחוצה כל כך לצערנו.

אם נסתכל על הקהל האנגלי למשל, אשר נהג להתפרע באלימות חסרת מעצורים, עד אשר נכנסה המשטרה יחד עם יחידות האבטחה שלה והשליטה סדר – נבין שגם כאן נחוצה אותה הפעולה. הפרדה מקצועית, סינון נבון של אוהדים ויצירת אזורים סטרילים לאוהדי שתי הקבוצות (עד לרמת חניונים נפרדים), כל אלו יכולים לסייע גם בישראל בהורדת רמת האלימות והחזרת השפיות למגרשים של הספורט שהפך למייצג של האלימות.

שלטונות הספורט במדינת ישראל – החל משרת הספורט, דרך משטרת ישראל ועד ראשי ההתאחדות לכדורגל, צריכים להחזיר את כוחות המשטרה למגרשים בסיוע היחידות הטובות ביותר שיש למשטרה להציע. עד אז – על הקבוצות לדאוג לאבטחתן האישית, אחרת נראה שקצר הזמן עד שישלפו סכינים במגרש ונספור הרוגים על הדשא.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.