הוצאת עיתון חדשות בעזרת מסוקים תחת הפגנה

10.10.2012

לפני מספר שנים פנה אלי עמוס שוקן הבעלים של עיתון הארץ ועיתון חדשות, וביקש ממני להוציא תוכנית תוכנית הפצה של העיתון תחת הפגנה. העיתון הודפס בחולון, בבית דפוס גרפו פרינט, והיה ברור לכולנו שביום הוצאתו לשוק, המפגינים לא יאפשרו את הוצאתו ויחסמו את הדרכים. מטרת המפגינים הייתה לקבור את העיתון…כך תסתיים דרכו של עיתון חדשות ולא תהיה תחרות לעיתונים מעריב וידיעות אחרונות.

היה ברור לי שאני מתכנן מבצע שביכויי ההצלחה שלו קטנים, מכיוון שבית הדפוס מגודר והמפגינים יחסמו את דרכי היציאה. לא הייתה אפשרות, לא בכוח ולא נראתה דרך בה ניתן היה להוציא את העיתון לפני הצהריים ולהפיצו בכל רחבי הארץ.
אבטחה לאנשי עסקים | חברה לביטחון

הדרך היחידה להוציא את העיתון היית דרך האוויר בעזרת מסוקים שינסקו מעל בית הדפוס, יעמיסו את חבילות העיתונים, במטלי מנשא צבאיים, וייקחו אותם לנקודת כינוס בחוף הים בראשון לציון. בחוף הים יחכו להם המפיצים ורכביהם אשר ידאגו להפצת העיתון בארץ. בשעה חמש בבוקר ביום הגורלי החלו מתאספים אלפי אנשים מכל קצוות אזור המרכז וחסמו בגופם ובמכוניותיהם את הכבישים, כך ששום גרר לא יוכל לפרוץ את המצור על הבניין. בשעה רבע לשש הגיח המסוק הראשון מעל גרפו פרינט , לקח את מטלה המנשא הראשון והוביל אותו לעבר חולות ראשון לציון. המפגינים לא הבינו שמדובר בתרגיל של הוצאת העיתון, ולאחר כעשר דקות העיתונים היו ברכב הראשון שיצא צפונה . סך הכל שלחנו 4 מסוקים בשעה וכל העיתונים יצאו לארץ. הייתה השתוללות איימים בשטח, לאחר ההבנה כי הם הובסו על ידינו, הם לא חשבו על האופציה של הטסת העיתונים באויר ולמעשה ניצחנו את הקרב הזה, ההפגנה שכחה והעיתון המשיך לצאת לאור לאורך שנים בעקבות עזרתה של חברת BTS .



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.