"החוק החדש משנה מהקצה אל הקצה את רמת הביטחון של אזרחי ישראל"

01.08.2012

אל"מ (במיל') בני טל, התראיין בשבוע החולף לאתר האינטרנט "וואלה", לאחר שועדת הפנים של הכנסת אישרה הצעת חוק לפיה מאבטחים במוסדות ציבוריים ובמקומות הבילוי יוכלו להשתמש ב"כוח סביר" על מנת לעכב אדם בטרם תגיע המשטרה למקום. עם אישורה של הצעת החוק בוועדה, היא תגיע להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

לדבריו של אל"מ (במיל') בני טל, יועץ מנוסה המתמחה בתחום האבטחה והביטחון האישי, "משנה החוק החדש מהקצה אל הקצה את רמת הביטחון של אזרחי ישראל." החידוש העיקרי בהצעת החוק המרחיבה את סמכויותיהם המקצועיות של המאבטחים, נעוץ ביכולת לעשות שימוש בכוח סביר על מנת למנוע פעולה אלימה מבעוד מועד – ולא רק אחרי שהתרחשה. לשיטתו של אל"מ בני טל מדובר בשינוי מבורך שהגיע זמנו שכן "במדינות אחרות בעולם, יש אנשי ביטחון אזרחיים בעלי סמכויות הרבה יותר נרחבות מאלו המקובלות בישראל, בעוד שמבחינת הביטחון האישי, מצבנו בישראל, חמור הרבה יותר בהשוואה לאותן המדינות ממש."

ראוי להדגיש כי הצעת החוק המדוברת לא נועדה לבטל או לפגום באופן כלשהו בסמכויות המשטרה בכל הנוגע למעצר חשודים. ההפך הוא הנכון מבהיר טל: "אנחנו לא מעל החוק ולא באים להחליף את המשטרה, אלא רק לסייע לה בשמירה על החוק". זאת ועוד, על מנת להבטיח כי רק המאבטחים האיכותיים והמתאימים ביותר יקבלו את הזכות לעשות שימוש בסמכויות נרחבות אלה, חייבים כל המאבטחים לעבור הליך סינון קפדני שמטרתם לוודא באופן חד-משמעי כי "מי שאלים מדי, עצבני מדי, או פשוט לא מתאים – לא יוכל לבצע את התפקיד."

את הראיון שהעניק לוואלה סיכם אל"מ במיל' בני טל באומרו כי על אף הביקורת הציבורית שהושמעה נוכח אישורה של הצעת החוק בוועדה, "בסופו של יום, אישה שמסתובבת בלילה לבד בחניון, תרצה לדעת שהביטחון האישי שלה נשמר."



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.