היערכות מבעוד מועד תמנע אסון: על האבטחה במגרשי הכדורגל

13.11.2012
בני טל אבטחה במגרשי כדורגל

משחקי הכדורגל אמורים להיות חוויה לאוהדים שפוקדים את המגרשים, בין אם הם מגיעים למגרש  עם חברים ובין אם עם כל המשפחה. בפועל, הופכים משחקי הכדורגל בישראל למרבה הצער למחזה אלימות מזוויע שאף מביא לכדי אבידות בנפש. במאמר שלפניכם אתייחס למכלול השיטות שבאמצעותן ניתן להבטיח את שלומם של האוהדים ולהחזיר את השלווה למגרשים.

על המשטרה להכין שיעורי בית

במרבית המקרים, יודעים ממלאי התפקידים במשטרת ישראל למה עליהם לצפות עת הם אמונים על אבטחתו של מגרש זה או אחר. כמעט כל קבוצה, על אחת כמה וכמה הגדולות שבהן, מלוות בגרעין אוהדים קשה שהופך את המשחק מהנאה לסיוט מתמשך. אשר על כן, על משטרת ישראל להיות כל העת עם האצבע על הדופק ולקבל מודיעין עדכני שיאפשר להם לבנות תיקי שטח שיכללו תמונות של אוהדים בעייתים, וכן פרטים נוספים כמו דרגת הבעייתיות והמסוכנות ואף זיקה פוטנציאלית לעולם הפשע. ברור ונהיר הוא שבמסד הנתונים של המשטרה חייבים להופיע רישומים שנוגעים לתיקים פליליים שנפתחו בעבר לאוהד זה או אחר, או לחילופין האם מדובר באדם שכבר נתפס בעבר עם אמל"ח שאותו ניסה להכניס למגרש.

בנוסף, על כוחות הביטחון שאחראים על אבטחת המשחק, להגיע למגרש לכל הפחות ארבע שעות לפני פתיחת ההתמודדות וזאת על מנת לערוך סריקה בטחונית מקיפה בתוך תחומי המגרש ומחוצה לו – מבלי להותיר דבר ליד המקרה. לשם המחשה, יש לבדוק היטב את כל תאי השירותים באיצטדיון לרבות מתקני ההדחה שבהם עלולים להיות מוסתרים רימוני הלם ועשן.

בדיקה קפדנית בכניסה לאיצטדיון

עם הגעת הקהל לתחומי המגרש, חייבת המשטרה לערוך בדיקה קפדנית הרבה יותר מזו הנערכת כיום. הבדיקה צריכה לכלול שיקוף מלא ואף צילום תמונה של כל אוהד אשר נכנס לאיצטדיון, על מנת שניתן יהיה לזהותו בקלות רבה יותר במידה והוא יסית לגזענות או אלימות מכל סוג שהוא.

מעבר לכך, על הקבוצות וכלל הגורמים הרלוונטיים להנפיק לאוהדים כרטיסים אלקטרוניים וממוחשבים כך שרק מי שרכש כרטיס יוכל להיכנס. כבר עם כניסתם למגרש, חייבים מחנות האוהדים להיות מופרדים זה מזה על מנת למנוע התנגשויות מיותרות.

על כוחות האבטחה להיות מסוגלים להיכנס אל תוך היציעים ולהפעיל במידת הצורך כוח פיזי מידתי על מנת להפסיק התפרעות זו או אחרת, ואף לעצור את הפורעים ומתסיסי האווירה. בהקשר הזה רצוי שהמאבטחים ישימו עין במיוחד על מי שהגיע למשחק עם חולצה שעליה מוטבעים מסרים בעייתיים או בעלי צביון גזעני.

לצדה של האבטחה הפרטית חייב להיות במגרש כוח משטרה עם נוכחות ברורה של יחידות יס"מ שיוכלו להתערב באם הנסיבות יידרשו זאת. כל מתפרע באשר הוא חייב להיות מועבר ישירות לתחנת המשטרה הקרובה לאיצטדיון. אין מקום לעיכובים – כל מי שפשע – חייב להיענש.

במקביל, ראוי כי הקבוצות עצמן ישקיעו בהפקת חומרי הסברה נגד אלימות שיחולקו לאוהדים שמגיעים לכל משחק. לצד זה, ראוי כי ההתאחדות תתן בונוסים (בדמות כרטיסים חינם ומתנות נוספות) לקבוצות אוהדים רגועות שמתנהלות כראוי ולא הופכות את המגרש לשדה קרב.

חברת BTS סקיורטי בניהולו של אל"מ (במיל') בני טל מתמחה במתן פתרונות אבטחה מקיפים לאירועי ספורט בארץ ובעולם. המטרה שלנו היא להבטיח את שלומם של כל האוהדים שמגיעים לאיצטדיון על מנת להינות ממשחק כדורגל טוב ואיכותי – לשם כך נשקיע את כל המשאבים העומדים לרשותנו.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.