איומי טרור: מאבטחים חמושים יכולים להקטין סיכונים

15.02.2015

 

מאבטחים - יכולים לסייע במאבק באיומי טרור

מאבטחים – יכולים לסייע במאבק באיומי טרור (תמונה: Pong)

שכירת חברת אבטחה כאשר ישנו חשש להתרחשות אירוע טרור, ממזערת את הסיכונים האפשריים ומהווה הגנה מפני איום זה. לאחרונה אנו שומעים על יוזמות להגברת האבטחה במקומות מסוימים בישראל ובחו"ל, במיוחד באזורים המזוהים עם הקהילות היהודיות.

שכירת מאבטחים חמושים מסייעת להפחית את רמת האיומים ולספק להם מענה ראוי ותשובה הולמת, במקרה של התפרצות אירוע כלשהו. איומים ברמת המדינה או הרשויות המקומיות, כפי שכבר הסברנו כאן בעבר, צריכים להיות מלווים בהגדלת כמות המאבטחים. לרוב, אנשים מבוהלים לאור איום טרור – ולכן הימצאותם של אנשי ביטחון חמושים ברחובות ובמקומות מרכזיים, יכולה להפיג את המתח והפחד בקרב האוכלוסייה. במיוחד הדברים אמורים במקומות הנחשבים "מועדים לפורענות" כמו שדות תעופה, בתי מלון, קניונים, בתי ספר וכדומה.

הגנה על קהילות ברחבי העולם

הגנה על אזרחים המשתייכים לקהילה מסוימת, והדוגמא הטובה ביותר לכך היא הקהילה היהודית, היא משימה מורכבת מאוד ולשם כך דרושה חברת אבטחה מנוסה ביותר, הכוללת מאבטחים מובחרים. מכיוון שהאבטחה כיום היא משימה לא פשוטה בכלל, עבור כל סוג אבטחה יש להתאים את המאבטח המתאים ביותר ולהעביר אותו את ההכשרה המתאימה.

לדוגמא, מאבטח שאמון על שכונה יהודית, יצטרך לדעת מהם האיומים הקיימים בשכונה, את המנהגים של אנשי השכונה ואת ההרגלים שלהם, כדי לזהות אם משהו חריג מתרחש. בהקשר זה, יש טעם גם בהכשרת מאבטחים בלתי חמושים, כאלו שאולי לא ניתן להבחין שהם מאבטחים מכיוון שהם מוטמעים באוכלוסייה ונראים כאחד האדם. אלו יוכלו לתת מענה לאירועי טרור בצורות שונות, כמו למשל השתלטות על מפגע בודד.

מאמץ לאומי

אין ספק שהגברת האבטחה, בין אם על ידי המדינה בעצמה או בין אם באופן פרטי על ידי שכירת חברת אבטחה, דורשת הקצאת משאבים. עם זאת, אותם משאבים יסייעו להתמודד עם האיומים השונים בצורה טובה יותר, ולא פחות חשוב – להרגיע כמה שיותר אנשים מהאוכלוסייה…



סגור לתגובות.