מניעת הפיגוע בסניף רמי לוי: על נשיאת נשק מחוץ לשעות העבודה

11.12.2014

לא מכבר דיברנו כאן על הנחיצות של אנשי אבטחה במקומות שונים ברחבי הארץ בשל המצב הביטחוני הנפיץ. מקרה שהתרחש לאחרונה מוכיח כי ההחלטה אכן הייתה במקום. מדובר כמובן בפיגוע בסניף של רשת "רמי לוי" במישור אדומים, שהסתיים למרבה המזל בשני פצועים בלבד.

כזכור, לסניף נכנס מחבל חמוש בסכין וניסה לדקור את הקונים שהיו בתוכו. מיד כשהבחין בכך מאבטח שערך קניות במקום, הוא שלף את נשקו האישי וירה לעבר רגלי המחבל. המחבל נאזק, נעצר ופונה לבית החולים כאשר הוא פצוע. מאוחר יותר הוא נשלח לחקירה. התגובה המהירה של המאבטח הביאה לכך שהאירוע הסתיים ללא הרוגים, מה שהביא לשבחים רבים על תושייתו ועל דרך הפעולה שלו.

הנחיצות הגדולה של מאבטחים נושאי נשק

הכותרת מ-ynet (צילום מסך)

הכותרת מ-ynet (צילום מסך)

ננסה לחשוב לרגע אחד מה היה קורה אם בסופרמרקט לא היה מאבטח באותו הרגע. זמן התגובה היה איטי הרבה יותר, המחבל היה מצליח לפגוע באנשים נוספים, ואולי אף לגבות חיי אדם בפיגוע. במילים אחרות, נוכחותו של המאבטח הייתה מכרעת לניטרול המחבל. יתרה מזאת, אם לא היה על המאבטח נשק, לאור הקריאות הרבות למנוע ממאבטחים לשאת את נשקם האישי, ייתכן שהתוצאה הייתה גם כן רעה יותר. המאבטח פעל כפי שמצופה ממנו ואפילו ירה לרגליו של המחבל בקור רוח.

בשנה האחרונה שמענו לא פעם קריאות למנוע מאנשים שעבודתם היא בגופי ביטחון או חברת אבטחה, לשאת את נשקם לאחר שעות העבודה. הדבר אולי היה נכון לפני שנה, אך לצערנו, לאור המציאות הביטחונית הנפיצה, שונו הוראות המשרד לביטחון פנים בנושא. אין ספק כי בתקופה זו יש צורך במאבטחים נושאי נשק, גם מעבר לשעות העבודה. אלו מסייעים לכוחות הביטחון במענה מיידי לאירועי פח"ע ומוכיחים את עצמם כמצילי חיים.

כמובן שנשיאת הנשק על ידי אנשי חברת אבטחה מעבר לשעות העבודה צריכה להיות מלווה בבקרה שוטפת מצד הגופים השונים. יש לבדוק אחת לכמה חודשים את המאבטחים: שהם במצב פסיכולוגי תקין ואינם מסוכנים לציבור או לקרוביהם בכל צורה שהיא. רק כאשר הדבר נמצא תחת פיקוח דקדקני, ניתן לסמוך על המאבטחים שייתנו מענה לאירועים שונים.

צפו: תיעוד הפיגוע במישור אדומים והתגובה המהירה של המאבטח



סגור לתגובות.