תנאי בסיס למאבטחי בתי ספר – חובה!

09.02.2015
עמדת שמירה בי-ם (צילום מסך מ-ynet, צילום: קו לעובד)

עמדת שמירה בי-ם (צילום מסך מ-ynet, צילום: קו לעובד)

לאחרונה פורסמה באתר ynet כתבה הנוגעת לתנאיהם של מאבטחים במוסדות החינוך בעיר ירושלים, במיוחד לאור הסערה האחרונה שפקדה את ישראל בחודש ינואר. בכתבה צוין כי מאבטחים רבים הגיעו למקום עבודתם ומצאו שעמדות השמירה שלהם מוצפות במים בשל תחזוקה לקויה. יתרה מזאת – חלקם עובדים ללא קירוי של עמדת השמירה, ולכן חשופים לגשמים ולשלגים.

אמנם העובדים שהתראיינו לכתבה אינם עובדי חברת אבטחה, אלא עובדים בחברה קבלנית, אך די ברור כי לכל מאבטח באשר הוא, בין אם הוא מאבטח אישי או מאבטח מוסד כלשהו, יש צורך לדאוג לתנאי עבודה אופטימליים, ובכך נדון בהמשך. באחת העדויות נטען כי התנאים הלקויים פועלים לרעת המאבטחים, מה שפוגע באיכות עבודתם ועלול להיות קריטי במקרה שבו יש צורך לתת מענה לאירוע. בנוסף, אחד הצילומים בכתבה חשף בודקה של מפעל הפיס שהוסב לעמדת שמירה.

בעיר ירושלים, כך נכתב בכתבה, האחריות על עמדת השמירה של המאבטחים מוטלת על העירייה, וכ-500 מאבטחים עובדים מטעם חברות קבלן שונות במוסדות החינוך בעיר. על העירייה כמובן, לספק מענה רציני לבעיית האבטחה, מכיוון שמאבטחים צריכים להתרכז אך ורק בתפקידם. יתרה מזאת – מודל ההעסקה הבלתי ישיר נובע מחיסכון בעלויות האבטחה, תחום שבו אסור לחסוך, לאור הסכנות הקיימות, במיוחד בתקופה האחרונה. שכירת חברת אבטחה באופן ישיר, צפויה להפוך את האבטחה לטובה יותר באופן שוטף וכמובן בעת אירוע.

תנאים בסיסיים לאבטחת מוסדות חינוך

עמדת שמירה בי-ם (צילום מסך מ-ynet, צילום: קו לעובד)

עמדת שמירה בי-ם (צילום מסך מ-ynet, צילום: קו לעובד)

המצב שנוצר בעיר ירושלים בעייתי מאוד – מהכתבה עולה כי מאבטחים רבים הם מבוגרים (וכאשר מדובר במאבטח מבוגר, קיים קושי לתת מענה איכותי לכל אירוע) ותנאי השטח קשים. כדי שמאבטח יוכל להתרכז אך ורק בתפקידו, יש לוודא כי:

  • עמדת השמירה תקינה – תנאי הבסיס של העמדה צריכים להיות ראויים לשם מילוי התפקיד. למשל: עמדה מקורה, מחוממת בחורף ומאווררת בקיץ, מתוחזקת היטב באופן שוטף ומאפשרת למאבטח לשהות בה בנוחות.
  • שדה הראייה רחב מספיק – ישנן עמדות שמירה בעלות שדה ראייה צר מאוד, שלא מאפשרות מבט מסביב להן כאשר המאבטחים נמצאים בתוכן. כאשר שדה הראייה צר, הדבר עלול להיות מסוכן ולהפריע לתפקודו של כל מאבטח.
  • ניתן להגיב במהירות לאירועים – שאלו את עצמכם אם מאבטח הנמצא בעמדת השמירה יוכל לתת מענה לאירוע שמתרחש בעודו בעמדת השמירה. למשל: יש לוודא כי פתח הכניסה לעמדה אינו צר מדי וכי הקרקע שמסביב לעמדה אינה בוצית).
  • הציוד הנמצא בעמדה ראוי – בדקו את מכשירי הקשר ויתר הציוד המצוי בעמדה באופן שוטף, אחת לכמה זמן. בנוסף, ודאו כי העמדה לא הופכת להיות מקום אחסון של ציוד שאינו הכרחי כמו אוכל, אריזות וציוד אישי לא נחוץ.


קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.