חילוץ עסקים מדמי חסות ופרוטקשן: הפגנת הכוח חוסכת את השימוש בו

28.08.2012

כידוע לכל, עסקים רבים במדינת ישראל משלמים דמי חסות ופרוטקשן למשפחות הפשע ועבריינים למיניהם. גופים אלו, מחלקים ביניהם את המדינה כולה לאזורי שליטה, לפי ערים ורחובות ואף לרמה של "זכויות" קיבוץ נדבות בצמתים מסויימים, מכירת ארטיקים בחופים ואיסוף בקבוקים למחזור. כל זאת, תחת אפם ובידיעתם של המשטרה וגופי הבטחון השונים.

שיטת גביית הפרוטקשן, עובדת בצורה כזו: שליחיה של משפחת פשע בעיר הנתונה תחתיה, מגיעים לאזור בו ישנם עסקים רבים, בוחנים את תנועת הלקוחות והיקף המחזורים והעסקאות ומתבייתים על מספר עסקים ספציפים בכל פעם.

לאחר שהחליטו, ניגשים העבריינים לבעל העסק, בד"כ בשעות הערב-לילה לקראת הסגירה או לאחריה ומסבירים לו את התנאים הפשוטים למדי: "אתה מעביר לנו בכל יום 10% מהפדיון היומי עד חצות, בתמורה – אנחנו נשאיר אותך ואת בני ביתך ללא פגע ודבר לא יאונה לעסק שלך. במידה ותתחכם – תצטרך להיפרד לשלום מאחת מידיך או מבני משפחתך" (הנוסח כמובן יכול להשתנות, הכוונה – בעינה עומדת).

לצערי, רוב העסקים לא בוטחים בשלטונות החוק ומעדיפים לשלם ולא להתנגד לאנשי הפשע. בכדי להתמודד עם המעשר אותו הם מפרישים בכל יום, הם מעלים מחירים, מבצעים עסקאות אפורות ועוד. כך, או כך, העסק מתחיל לגווע בעוד העבריינים שותים את דמו אט אט.

הסרת איום פרוטקשן, חילוץ עסקים מדמי חסות ופרוטקשן: הפגנת הכוח חוסכת את השימוש בו משני עסקים

בני טל - חברת אבטחה

אל תכנעו לאיום פרוטקשן - פנו למשטרה!

באחד המקרים בהם טיפלנו, פנו אלינו שני אחים, אשר להם עסקים שונים אך צמודים זה לזה. האחד עוסק במכירת מוצרי צריכה והשני בתחום המזון. שני האחים, הגיעו לסף פשיטת רגל בגלל הפרוטקשן והחליטו שהם לא מסוגלים לשתוק עוד – אין להם מה להפסיד. המשכורות מתעכבות, הספקים לא מקבלים תשלום והמינוס בבנק תופח.

לאחים, אשר ביקשו שהמקרה יטופל ללא התערבותה של המשטרה, הוצגו מספר דרכי פעולה מהם נבחרה המתאימה ביותר.

וכך היה:

החלפנו חלק גדול מעובדי העסקים במאבטחים חסונים, אשר מיומנים בהתמודדות עם מצבים מסוכנים ואלימים, הצבנו מצלמות גדולות בעלות נוכחות מרשימה מחוץ ובתוך העסק וכמובן – מאבטחים מחוץ לעסק, במטרה לקבל את פניהם של העבריינים המגיעים לגבות את המעשר היומי שלהם.

לקראת חצות, הגיעו הגובים, אשר נבלמו בכניסה לעסק על ידי המאבטחים, אשר הבהירו להם כי הכניסה אסורה וכי התשלום לא יתבצע יותר. לאחר מספר ניסיונות כושלים לחדור בכוח, הם נכנעו והבטיחו לחזור.

בסביבות 2 בלילה, חזרו הגובים עם כנופייה גדולה יותר, אשר בתגובה נתקלה בצוות גדול יותר של מאבטחים (אלו אשר היו בתוך העסק בתחילה). בכדי להבהיר את הסיטואציה, הודענו לכנופייה כי הם כולם מצולמים ושבנוסף לכוח זרוענו – ישנם גם שוטרים סמויים בקרב המאבטחים.

ללא אלימות הם נסוגו וחזרו לאחר מספר ימים, רק בכדי שאנו נקבל אותם עם ההבהרה כי המקום עדיין מאובטח ובעלי העסק לא מוכנים לשלם להם את דמי החסות וגם לא ישלמו.

לאחר מספר חודשי אבטחה, בהם לא העזו העבריינים לחזור, הסרנו את האבטחה והעסקים המשיכו כרגיל ללא איומים. העבריינים כבר עברו לשתות במעיינות אחרים, אשר מהם לא חסר.

לסיכום, אני מפציר בבעלי העסקים, אל תפחדו ואל תהרגו לעצמכם את העסק! פנו למשטרה ואם לא אז אלינו. אנו נדאג לכך שהעסק יחזור לעסקיו ויהיה בטוח ללא פרוטקשן.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.