יש לאסור על גידול כלבים מסוכנים – גם לצורכי אבטחה פרטית

17.04.2013


אומרים שהכלב הוא ידידו הטוב של האדם – ואכן, ברוב המקרים זה נכון, אבל בעקבות אירועים קשים שהתרחשו לאחרונה בארצנו, ייתכן והמציאות קצת שונה.

על כך יכולה להעיד הנערה בת ה-13 מבאר שבע, שהותקפה בשבת האחרונה על ידי כלב מסוג אמסטף ולפני שנכנסה לניתוח אמרה בדמעות לתקשורת – "חשבתי שאני הולכת למות".

הנערה, שננשכה במספר רב של מקומות בגופה בשעה שירדה לרחוב לקרוא לאחיה סיפרה כי הכלב תקף אותה ללא סיבה, לאחר שילדו של בעליו שחרר אותו מהרצועה כדי שיעשה את צרכיו. "אנשים יידו בכלב אבנים כדי לשחרר את הלסתות שלו מהבשר שלי. אם האנשים האלה לא היו עוזרים לי הייתי מתה", סיפרה.

לאחר התקיפה הכלב נלקח להסגר ובמקביל, בעליו והבן שיצא עם הכלב נחקרו במשך שעות ארוכות. בתום החקירה הוחלט לעצור את הבן בן ה-14.5 שהיה עם הכלב בחשד לאי נקיטת צעדי זהירות בחיה.

אסור לתת לכלבים כאלה לחיות לגדול בארץ

התקיפה בבאר שבע מצטרפת לשורה נוספת של אירועים דומים שהתרחשו בישראל בשנים האחרונות, בהם כלב מסוכן תקף במפתיע וללא סיבה עובר אורח – במקרים רבים, ילדים חסרי ישע.

האירוע עורר שוב את הוויכוח  האם הוא נגרם כתוצאה מרשלנות של הבעלים, או שהכלב הוא מגז כל כך מסוכן, ששום אילוף וחינוך לא יעזרו. אני חושב שזה שילוב בין שני הדברים, אבל הדרך למנוע הישנות של אירועים כאלה היא על ידי מניעה. ומניעה משמעותה – איסור מוחלט של ייבוא וגידול כלבים מסוג מסוכן בארץ – כמו רוטוויילרים, אמסטפים, פיטבולים וכיו"ב.

את הגזעים של הכלבים המסוכנים הייתי מוציא מרשותם של האנשים הפרטיים ומגדל אותם רק בגופים ציבוריים כמו צבא או משטרה. כמנכ"ל חברת אבטחה פרטית, אינני עושה שימוש בכלבים.

כלבים מסוכנים הם כלי נשק לכל דבר

כפי שנוכחנו לדעת, כלבים הם נשק לכל דבר. רק בנס הנערה יצאה מזה בחיים, כי אם הכלב היא נושך אותה בעורק הראשי של הצוואר – זה היה נגמר אחרת.

ישנם בעלי כלבים מסוכנים הטוענים כי גידול הכלב נועד לענות על צורך של בטחון והגנה – במיוחד הדברים אמורים לבעלי בתים עם חצר, וילות או משק חקלאי. גם אם טענה זו נכונה, הרי שלאותו צורך אפשר להשתמש גם בכלבים רגועים וצפויים יותר כמו רועה גרמני או לברדור.

כלבים מסוג זה יכולים לתת את המענה ההרתעתי על ידי נביחות וקפיצות על הפולשים/פורצים ואפילו על ידי נשיכה. אבל בניגוד לכלבים המסוכנים, המטרה שלהם היא לתת הגנה ולא לתקוף – וברגע שהסכנה חולפת, הם יעזבו את הפולש.

מה לעשות במקרה של תקיפה?

היה והכלב המסוכן תקף, קשה מאוד להתמודד איתו, במיוחד אם אין בידינו את האמצעים המתאימים, כמו שוקר חשמלי או מכשירים המסוגלים להפיק קולות המוציאים את הכלב מאיזון.

במידה ואין אמצעים מסוג זה, הפתרון המיידי הוא למצוא בשטח כלי הגנה קר כמו אבנים, מקל, קרש, מוט ברזל ואפילו בד או נייר המתלקח בראש ולנסות לפגוע בעזרתם בכלב התוקף. כדאי לפגוע באיזורים שיכולים לנטרל אותו מיידית כמו עמוד השדרה והגולגולת הקדמית.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.