5 טיפים: כיצד להימנע מכייסים ?

20.05.2013

כייסיםלצערנו אנשים רבים נוטים למצוא לעצמם פרנסה מלשדוד אנשים אחרים, עוברי אורח תמימים. כייסים נמצאים בכל מקום, אז כיצד אפשר להתגונן מפניהם ?

לעתים צריך רק בנאדם אחד שינסה לכייס אתכם, על מנת להרוס טיול מוצלח או מפגש חברתי. לאחרונה מקרים בהם כייסים גונבים מתיירים נפוצו בעיקר באירופה, כאשר ברצלונה היא יעד תיירותי פופולארי גם אצל הכייסים. גם מאבטח מנוסה  מחברת אבטחה פרטית יכול ליפול קורבן למעשה כייסות. לאורך השנים פותחו מספר שיטות להימנעות מנפילה למקרה כייסות.

1. תמיד אחסנו חפצים יקרי ערך בכיס קדמי או בכיס נסתר. וודאו כי החפץ אותו איחסנתם לא מבצבץ מהכיס הקדמי ונסתר. לרוב כייסים נוטים לשלוח ידיים לכיסים אחוריים במקומות הומי אדם, מאחר ודי קשה להבחין בכך, לכן לא כדאי לאחסן דברים יקרי ערך כמו מפתחות, ארנק או סלולרי בכיס האחורי.

2. הימנעו ממקומות הומי אדם. כייסים מסתובבים לרוב בהתקהלויות גדולות כמו הפגנות, שווקים צפופים וכדומה. לרוב כאשר אנו מסתובבים באירופה נרצה לראות מקומות חדשים ומעניינים, אך מחוסר ידיעה נוכל להגיע למקומות הומי אדם ולהוות טרף קל למכייסים. מומלץ להימנע מכך בכל קנה מידה.

3. לא לרמוז באיזה כיס נמצאים חפצים יקרי ערך. לרוב אם נשחק יתר על המידה בכיס, אפילו אם מדובר בכיס נסתר לכאורה, או כיס קדמי בטוח, נרמוז לכייסים היכן נמצאים חפצים יקרי ערך. חשוב לזכור כי כייסים הם גנבים מנוסים שיודעים טוב מאוד היכן החבאתם חפצים, גם אם אתם עושים כל שביכולתכם להסתיר זאת.

צפו בכייסת בפעולה ולימדו כיצד להיזהר:

4. הסתירו את הארנקים. חשוב שלא להסתובב עם הארנק בחוץ. במיוחד באירופה, כאשר מסתובבים עם הארנק ביד, גם אם זה דקות ספורות לפני רכישת דבר מסוים, חשוב לשמור על הארנק בכיס ולהוציא אותו רק במקום בטוח. כמו כן, חשוב שלא לספור כסף באמצע הרחוב, אתם לא יכולים לדעת מי מסתכל עליכם ומה התכנון המוקדם שלו. לכן במידה ואתם בחנות בגדים ורוצים לקנות בגד מסוים אך לא בטוחים כמה כסף יש עליכם, לכו לתא מדידה, וודאו כי אתם לבד ורק אז סיפרו את הכסף שעליכם.

5. אל תיתנו כסף לקבצנים, אלא אם יש לכם כסף קטן ביד. להוציא את הארנק ככה סתם ברחוב זה פירצה הקוראת לגנב. ייתכן ואחד הקבצנים יהיה מספיק חכם ומרושע לגנוב לכם את הארנק ולברוח בריצה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.