כשל האבטחה של המשחקים האולימפיים

19.07.2012

אבטחת המשחקים האולימפיים, במיוחד בתקופה כמו עכשיו, אשר רוויה באיומים חסרי תקדים, היא משימה כמעט בלתי אפשרית ולבטח במצב בו נמצאות הרשויות באנגליה מבחינת ארגון כוח האדם הבטחוני.

 

שנת 2012 היא הקצה העליון נכון להיום, בכל הנוגע לאיומי טרור ומלחמות. איראן, אל קאעידה, טרוריסטים עצמאיים ושאר מיני מזיקים, כל אלו אמורים היו לגרום לאנגליה לקחת את נושא אבטחת המשחקים האולימפיים ברצינות יתרה. העובדות בשטחה, לעומת זאת, מראות כי האנגלים דאגו יותר לבניית אתרי המשחקים והאירוח מאשר לבניית כוח אבטחה מקצועי.

ברגע שחברת אבטחה, אשר מתעסקת גם בתחומי ניקיון ואחזקה, מקבלת על עצמה לגייס 14,000 מאבטחים ומספר ימים לפני פתיחת האירועים – מודיעה כי איננה מסוגלת לעמוד ביעד, ניתן ללמוד בודאות כי תהליך התכנון הכולל של האירוע לא התבצע בצורה תקינה.

הליך הכשרת המאבטחים הנשכרים, היה אמור להתחיל לפני חודשים. כל אלפי המאבטחים, היו אמורים להיות מגוייסים כבר לפני חצי שנה ולעבוד מסביב לשעון בהכשרה והתנסות בתפקידם. המצב הקיים מוכיח את כשלון החברה והמארגנים ביישום אבטחה אמיתית וראויה לאחד האירועים הגדולים בעולם, אם לא הגדול ביותר.

כעת, מנסה ממשלת בריטניה לפתור את המצב בעזרת חיילים אשר חזרו לחופשה מן השהות באפגניסטן. הצבה כזו של חיילים, הינה כגול עצמי של המערכת. חייל אשר עומד בעמדת סיור באפגניסטן איננו מחזיק בהכשרה אשר צריך איש הביטחון שמתפקד כסלקטור באולימפיאדה. בשום פרמטר.

החיילים רגילים לאזור לחימה חיה ומורגלים לצוד התנהלות חשודה בהתאם למצב בו הם שהו באפגניסטן. הבחנה בתנועות חשודות בתוך קהל אזרחים אירופאי, איננה דומה כלל וכלל לתפקידים שביצעו החיילים באפגניסטן והצבתם בתפקיד שכזה, עשויה ליצור תקריות עם השלכות חמורות.

לא לומדים מן העבר

אולימפיאדת מינכן, הוכיחה לכולנו שאירוע גדול שכזה,תמיד נתון לחורי אבטחה אשר טרוריסטים עשויים לנצל. למרות שהדבר נשמע נורא, עלינו להניח כי ארגוני הטרור למדים את המצב ואת הכשלים המערכתיים ומחפשים את הפרצות האפשריות.

בנוסף למצב הידוע, ניתן לשער כי גם כוח האבטחה שכן גויס למשימה, איננו מקצועי. אך הגיוני שאם חברת האבטחה הודיעה על כשל הגיוס מאוחר כל כך, היא ניסתה לתגבר בכל זאת את כוחותיה בכל מחיר, אשר לבטח גם כולל אנשים ללא שום רקע באבטחה ושמירה.

לדעתי, הפיתרון האמיתי היחיד למצב, הוא הבאת כוחות אבטחה מקצועיים מארה"ב ומארצות אחרות, אשר מיומנים בעבודות מסוג זה ויוכלו לתת את המענה הכי יעיל לאור הנסיבות, במקום חיילים שהרגע חזרו מאפגניסטן ומאבטחים שברמת הכשרתם – אינם מתאימים אף לאבטחה של סופרמרקט בפרברים.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.