חוסר בטיחות בנשק – מאבטח פלט כדור ופצע חבר בעת נסיעה

07.05.2013

לצערנו, שוב אירע מקרה של פליטת כדור מאקדח מאבטח. כפי שדווח ב- YNET, משחק מיותר בנשק הוביל לפליטת כדור ופציעת גבר בעת נסיעה בחיפה. היורה עובד כמאבטח והאירוע התרחש מול בנו של הגבר שנורה.

לפי עדויות פליטת הכדור התרחשה כאשר השניים נכנסו לרכב לאחר שהיו במסיבה, כאשר הם בגילופין. היורה, בן ה-34 עובד כמאבטח בחברת אבטחה, הראה לבנו של החבר כיצד הוא מתפעל את האקדח, ואז נפלט כדור שפגע בפלג גופו התחתון של האב הנמצא באמצע שנות הארבעים לחייו.

צוותי מד"א גדולים הוזעקו למקום, בזמן שהחשוד בירי נמלט מהמקום. אשתו של הפצוע מסרה את פרטי היורה, עימו נוצר קשר והחוקרים עצרו אותו. החשוד הודה במיוחס לו והסביר כי ברח מהמקום בעקבות פאניקה מהמקרה שאירע.

נשק מאבטחים מסוכן

החל מתחילת השנה, אנו עדים לעלייה במקרי רצח אשר בוצעו באמצעות כלי נשק של חברות אבטחה שונות. בעקבות כך ניתנה הוראה בתחילת חודש אפריל מטעם השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כי בכל מתקן בו מאבטחים בעלי נשק, תהיה כספת מיוחדת לאיחסון כלי הנשק בסיום המשמרת. משרד לבטחון פנים פרסם הנחיה מפורשת לפיה יש צורך בהול להתקין כספות בבתי מאבטחים ולפי ההוראה הם יישאו את נשקם האישי לביתם רק אם הורשו לכך.

כפי שכבר כתבתי כאן בעבר, הוראה זו יכולה להגדיל את מספר המקרים בהם תתרחש פליטת כדור, היות והנשק יעבור יותר מדי ידיים ויותר מדי פריקות.

כללי בטיחות בסיסיים באקדח

  • דאג להכיר היטב את האקדח שברשותך
  • התייחס לכל אקדח כאל אקדח טעון
  • אין לכוון אקדח לעבר אדם או חפץ שאינך מתכוון לירות בו, גם אם אתה בטוח שהאקדח אינו טעון
  • הכנסת אצבע לשמורת ההדק, תיעשה רק כאשר הקנה פונה לכיווןן הרצוי ויש צורך לבצע ירייה
  • הקפד לרענן את התחמושת על מנת להימנע משימוש בתחמושת פגומה

הוראות בסיסיות לפריקת נשק

  1. הפנה את האקדח בזוית של 45 מעלות כלפי מטה לאיזור ריק מאדם ומעצמים בלתי חדירים העלולים להחזיר נתזים
  2. הוצא את המחסנית
  3. דרוך את האקדח 3 דריות ובשלישית הבט לתוך פתח הפליטה ובית המחסנית על מנת לודא שלא נשאר כדור או תרמיל בבית הבליעה או על פני הצינה
  4. שחרר נקירה


 



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.