מהם השיקולים בבחירת אקדח?

09.05.2013

לאחר שעברתם הליכים בירוקרטיים וקיבלתם אישור עקרוני לרישיון נשק, מתחילים להתלבט באיזה אקדח עדיף לבחור. ישנם מספר שיקולים המסייעים בתהליך.

הבחירה בנשק שונה אצל גורמים פרטיים ואצל חברות אבטחה. ישנם מספר היבטים שחשוב להתעכב עליהם בעת בחירת האקדח. כעת נרחיב על מספר גורמים חשובים בבחירת אקדח לשימוש פרטי.

בני טל - בחירת אקדח

בני טל – בחירת אקדח



אמינות
נושא האמינות חשוב במיוחד. זיכרו  כי אתם רוכשים כלי נשק מסוכן ועל כן חשוב שהוא יהיה אמין ובטוח. אפשר למדוד את אמינות האקדח לפי מספר היבטים: אופי תפעול שוטף ללא כל תקלות ומעצורים,  אורך חיים ניכר ללא בעיות כלשהן בנפח הירי, עמידות בתנאי שטח שונים ועמידות גימור המתכת בתנאי לחות, גימור חיצוני או הציפוי. חשוב לוודא מי היצרן העומד מאחורי האקדח ומה טיב האחריות. בנוסף בררו מהו פרק הזמן שהדגם קיים בשוק.

היקף התחמושת
אקדחים מודרניים אשר בשימוש גם אצל חברות אבטחה רבות, יכולים להכיל במחסנית רגילה 15 כדורים של 9 מ"מ ולפעמים אפילו כמות של 19 כדורים. רובנו מרגישים שנשיאת מחסנית נוספת ולעתים יותר, עדיפה אך לרוב המחזיקים נשק העניין אינו נוח וכאן נכנסת לתמונה חשיבותה של קיבולת המחסנית. במקרים רבים בהם ישנו צורך של אזרח להשתמש בכלי נשק, אין כל צורך לכמות כדורים גדולה ומחסנית סטנדרטית של 15 כדורים אמורה לעשות את העבודה.

משקל
לבנאדם פרטי חשוב שיהיה לו נוח לנשוא את האקדח. קחו בחשבון שלמאבטח חמוש בחברת אבטחה יהיה יותר קל להחזיק נשק, אך אדם פרטי חייב לשקול את האקדח טרם הרכישה ולמנוע את העובדה שהוא יכול להוות מטרד ולא נוח.

גודל
שיקול חשוב הוא גודל האקדח. הגודל ישפיע על הנכונות לנשיאה, מאחר ואקדח אשר ייישאר בכספת בבית אינו בר שימוש. אקדח צריך להתאים לידו של היורה בצורה נוחה ולאפשר תפעול ללא מאמץ מיותר. הגודל משפיע בצורה ישירה על הנשיאה, ויש לקחת בחשבון כי אקדח גדול במיוחד יקשה על נשיאה נסתרת.

 



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.