מהן הדרישות מאנשים העוסקים באבטחת אישים?

12.10.2014

אנשים חשובים ובהם בכירים ובני משפחותיהם נמצאים לא פעם תחת איומים וסכנה של פגיעה. בין היתר מדובר באנשים הנושאים תפקיד רשמי בכיר, בכירים בעולם העסקים, ידוענים ועוד.

לעומת קבוצה מצומצמת יחסית של בכירים בעלי תפקיד רשמי, אשר מקבלים הגנה מיחידה ממלכתית של אבטחת אישים, מרבית המאובטחים מקבלים שירותי הגנה שמסופקים מאת חברות אבטחה פרטיות. חברות אלה מקפידות מאוד בבחירת האנשים הנכונים והמתאימים, בעלי כישורים ראויים לביצוע תפקידם.

רמה אישית ומקצועית

בני טל חברת אבטחה BTS

אבטחת אישים – מהן הדרישות מהעוסקים בתחום? (stockimages)

גם בשמירה ובאבטחה, כמו בכל מקצוע אחר, יש דרגות שונות של מיומנות מקצועית ויכולת הנדרשות לצורך ביצוע תפקידים שונים. הדרישות מאנשים שעוסקים בתפקידים חשובים ומשמעותיים של אבטחה אישית הן:

  • רמה אישית גבוהה – כל חברת אבטחה יוקרתית דורשת ממאבטח אישים רמה אישית גבוהה. העבודה עם בכירים ועם אנשים חשובים אחרים מחייבת לא רק שליטה בנשק וכושר גופני מצוין, אלא גם גמישות מחשבתית, ראש גדול ויחסי אנוש טובים. פרמטרים אלו נבחנים כדי לקבל את המאבטחים לעבודה בחברת האבטחה.
  • יכולת גבוהה בתפעול נשק אישיאבטחת אישים אמנם תנסה לנטרל איומים ללא שימוש בנשק חם, אבל אין ספק שמיומנות ויכולת גבוהה בתפעול נשק אישי הן יכולות בסיסיות שנדרשות מכל העוסקים בתפקידים מסוג זה. תפעול מהיר, יכולת התגברות על תקלות ומעצורים בנשק וכמובן דיוק בירי חשובים מאוד.
  • ידע בקרב מגע – אבטחה אישית מוצלחת דורשת ידע בקרב מגע, על מנת להתמודד עם כל איום בטווח קרוב. בין היתר נדרשת יכולת לפרוק מתוקף נשק חם או קר וכמובן יכולת לנטרל את התוקף עצמו ולעשות זאת במהירות.
  • כושר גופני – המאבטח חייב להיות בעל כושר גופני מצוין לצורך פעולה מהירה ויכולת הפעלת כוח, אם הדבר נדרש. חברת אבטחה רצינית תקפיד על בדיקות תקופתיות של כושר גופני עבור מאבטחים בכירים שעוסקים באבטחת אישים.
  • ידע בהגשת עזרה ראשונה – למרות שהשאיפה היא שהמאבטח יוכל לזהות כל איום מראש, לסלק אותו או לנטרל אותו ללא פגיעה בגוף או בנפש, חייב איש מקצוע בתחום זה להיות גם בעל ידע בהגשת עזרה ראשונה. במקרים מסוימים ניתנת עדיפות לבעלי הכשרה של חובש.


סגור לתגובות.