מיון מאבטחים אישיים ודרישות התפקיד

19.08.2012

מאבטחי אישים ושומרי ראש, הינם מקצועות קשים, אשר גבורתם לרוב איננה נשמעת. מקצועות אלו, דורשים אופי מיוחד והתאמה מסוימת מאוד בין המועמד המאותר לתפקיד. כיצד נבחרים מאבטחי אישים וכיצד הם ממוינים? על כך נפרט בהמשך.

מאבטחים אישיים

הקריטריון הבסיסי והחשוב ביותר, הוא דווקא הבריאות הנפשית. לפני כל אומדן כושר, סיבולת או יכולת אחרת, חשוב לדעת כי האדם אשר בידיו אנו מניחים את חיי המאובטח, הוא שפוי ומאוזן בנפשו.

בנוסף, אנו תמיד נחפש את המועמדים אשר ניחנו ביכולות אבחנה גבוהות ותשומת לב רבה לפרטים הקטנים שבסביבה. במהלך משימת אבטחה, תשומת הלב לקרן צלפים אדומה, אשר נחשפת בזווית העין למאית שניה, עשויה להיות ההבדל שבין מאובטח בריא למשימה כושלת.

המאבטחים המאותרים, הם אנשים אשר סומנו כנבונים, חכמים ובעלי יכולות להנעה ושינוי מצבים קיימים כנגד תנאי המגרש אשר אינם בשליטתם המלאה.

הופעה חיצונית

ישנה חשיבות גבוהה, להענקת מבחר של סוגי מאבטחים למפקד כוח האבטחה. לרוב, יחולקו המאבטחים לנמוכים, גבוהים וגבוהים במיוחד. זאת, על מנת לאפשר התאמה מקסימלית למאובטח ולתנאי השטח.

לדוגמה, לא ייתכן כי לאדם בגובה 1.60מ', יוצמדו מספר מאבטחים בגובה 1.90מ'. ראשית, הם יסתירו אותו מעיני הציבור וכך בעצם פוגעים במטרתו של המאובטח בשהייתו בחוץ. שנית, קשר העין בין המאבטח למאובטח הוא דבר חשוב ביותר, אשר עשוי להיפגע במקרה שכזה.

אין צורך לפרט כמובן, על חשיבותה של ההופעה החיצונית החסונה והאיתנה, אשר נועדה להרתיע ולהבהיר כי ישנו מערך אבטחה יציב וחזק אשר אחראי על הסיטואציה.

יכולות גופניות וביצועיות

מאבטחי אישים ושומרי ראש, אמורים להיות מוכנים לכל סיטואציה. על כן, מובן כי הם חייבים להיות בעלי כושר גופני גבוה ובמסגרת אימונים אירוביים וכוחניים קבועה. מועמדים אלו, חייבים להיות בעלי ניסיון צבאי קרבי, מה שמעניק להם יתרון במוכנות למצבי לחימה והבנת מצבים.

אדם אשר מעולם לא היה במצבי לחימה, עשוי למצוא עצמו ברגע האמת, משותק לחלוטין או גרוע מכך – נס על נפשו במקום למלא את תפקידו. מועמדים אלו מאותרים עוד בתחילת המיונים ומנופים מן המערכת.

ההכשרה

לאחר שעברו את מסלולי המיון הראשוניים, נכנסים מאבטחי האישים אל מערכת היחידה לאבטחת אישים הממלכתית, אשר נחשבת לאחת המובחרות בעולם מסוגה. קורס זה, נמשך כ-6 חודשים בתנאי פנימיה, בהם עוברים המאבטחים הכשרות נוספות, כגון: אימוני כושר, מטווחים ולחימה במצבים משתנים, אמצעי לחימה שונים, ציוד אבטחה אלקטרוני ועוד.

כמו כן, עוברים המאבטחים הסבה ללחימה באמצעות אקדחים. למרות שישנם מצבים בהם משתמשים המאבטחים ב-M16 או עוזון למשל, רוב עבודת האבטחה מתבצעת באמצעות אקדחים ויש להתאים את דפוסי העבודה והחשיבה לכך.

במקביל להכשרה זו, מחזקים את יכולות קרב המגע והלחימה הישירה של המאבטחים, בכדי לודא כי במקרה של מעצור בנשק או סיום התחמושת, הם יהיו מסוגלים להמשיך ולהגן על המאובטח ועל עצמם.

כמובן שבמהלך הקורס ישנה נשירה לא מעטה, מתוך הצורך לספק בסופו קבוצה מובחרת ללא פשרות.

חברת האבטחה BTS

מאבטחי האישים שאנו מחזיקים בחברתנו, הם בוגרי היחידה לאבטחת אישים, אשר צברו ניסיון בפעילות השטח ועברו לאחר מיונים, הכשרה נוספת אשר נועדה להתאימם לדרישותינו.

לסיכום, כפי שנאמר בהתחלה, מקצועות האבטחה האישית הם קשים ודורשים יכולות רבות ומגוונות מהמעוניינים לעסוק בהם. מאבטחי אישים אמורים לחפש בכל רגע נתון את החשוד או המפגע, להתריע על כך ולהיות מוכנים לספוג את המכה בעבור המאובטח, כפי שקרה כבר לא פעם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.