מי מורשה לעבוד באבטחה ?

05.04.2013

הביקוש לעבוד בחברת אבטחה הוא לא פחות מתופעה. אזרחים רבים במדינת ישראל מוצאים את דרכם לחברות אבטחה להציע את שירותיהם לחברה, אך האם כל אחד יכול להתקבל לעבודה בחברה מסוג זה? מסתבר שלא. חברת אבטחה פרטית

על אף שחברות אבטחה בישראל מעסיקות כיום נכון לשנת 2012 לא פחות מ-100,000 עובדים – לא כל אחד שרוצה וחפץ יכול להצטרף לעבודה מסוג זה. הסינון הראשוני הוא סינון חוקתי (עוד לפני הסינון שנעשה על פי השקפת עולמן של החברות עצמן, עליו נדון בפסקה הבאה) – אזרח המחזיק בעבר פלילי אינו יכול לשמש בחברת אבטחה. כיוון שכל חברת אבטחה חייבת לקבל רישיון עבודה מהמדינה והרישיון עובר דרך משטרת ישראל, הפיקוח על הנושא צמוד וברור ואף אדם בעל רקע פלילי לא יוכל להצליח להתקבל ולשרת בחברת אבטחה.

סינונים משניים – על פי השקפת העולם של החברה
אם ניתן להצביע על פרמטרים שונים הקובעים האם חברת אבטחה מסוימת תבחר לקחת את שירותיי או לא יש להתייחס קודם כל לנתונים כמו גיל ועבר צבאי. הגיל מחייב להיות מעל 18, וחלק חברות האבטחה בוחרות להעסיק אנשים בעלי רובאי מסוים, גם אם לא מדובר בעבודה עם נשק.

מעבר לכך, ישנן חברות אבטחה העובדות בחוגים בינלאומיים, ובהם נושא השליטה בשפה מסוימת יכול להוות המצביע האם נצליח להתקבל לאותה חברה או לא. בנוסף לכל אלה, ישנו נושא אחרון והוא הכושר הגופני ויכולת התפעול של נשק – ישנן חברות רציניות המעבירות את כל העובדים בהן הכשרה מסוימת בנוסף לימי רענון מדי שנה. עובדים שלא מספקים את הסחורה, אינם מועסקים על ידי החברה.

לסיכום
במידה ואינכם בעלי עבר פלילי – עשו לכם צ'ק ליסט של כל הפרמטרים שצוינו בפסקה השנייה במאמר ובדקו מה מייחד אתכם – האם אתם בעלי כושר גופני משביע רצון? האם יש לכם רובאי 03 ומעלה? מה ההיסטוריה הצבאית שלכם ומה השפות בהן אתם שולטים? כל אלה יעזרו לכם להציג אתכם על הצד הטוב ביותר לחברת האבטחה ולעשות רושם ראשוני מוצלח.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.