מי ראוי לעבוד בחברת אבטחה?

25.02.2013

אזרחים רבים מעוניינים לעבוד בחברת אבטחה. אך, האם זה מתאים לכל אחד ? מהם הפרמטרים לעבודה בחברות אבטחה ?

בני טל - חברת אבטחה פרטית

בני טל – חברת אבטחה פרטית

 

עבודה בחברת אבטחה הינה עבודה אשר מתאימה לאזרחים מכל קצוות האוכלוסייה בישראל. כיום, כאשר מספרם של השומרים והמאבטחים בישראל עומד על למעלה מ-100,000 עובדים (על פי נתונים שפורסמו לאחרונה על ידי מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת), אין ספק כי קשה לסווג את המועסקים בענף לקבוצת אוכלוסייה כזו או אחרת.

עובדי חברת אבטחה פרטית יכולים להיות צעירים או עולים חדשים, אשר עובדים בעיקר בתפקידי אבטחה "פשוטים", ולעיתים מדובר ביוצאי יחידות קרביות המועסקים במסגרות יוקרתיות כגון אבטחת אישים, אבטחת מתקנים ביטחוניים רגישים וכדומה. חברת אבטחה יכולה להעסיק מאבטחים חמושים וכן מאבטחים שאינם עובדים עם נשק צמוד. הכל תלוי כמובן באופי התפקיד, מהות ההתקשרות עם הלקוח, צורכי חברת האבטחה וכדומה. מיותר לציין כי רבים מעובדי חברות אלה מועסקים במסגרת משרות נוספות כגון מודיעין, מחשבים, פקידות, הקלטה וכדומה.

תנאי קבלה משתנים
תנאי הקבלה לחברת אבטחה משתנים אפוא מחברה לחברה ומתפקיד לתפקיד. ישנן חברות אבטחה אשר מוכנות לקבל לשורותיהן גם עובדים חסרי ניסיון ו/או מאבטחים מבוגרים. לעומת זאת, ברור כי קיימים גם תפקידים אחרים הדורשים מהעובד להיות בעל רקע קרבי וכושר גופני. לא אחת, חברת אבטחה פרטית מעסיקה רק לוחמים לשעבר בעלי רובאי מסוים.

במקרים בהם החברה פועלת גם במסגרות בינלאומיות, ייתכן בהחלט שהמאבטח/השומר יידרש להציג ידע בשפות ואף דרכון זר. חברות רבות העוסקות בשירותי אבטחה פרטית מקפידות גם על הכושר הגופני והמקצועי של העובדים. לדוגמא,  כניסה לעבודה נעשית על בסיס קורס מיוחד, והעובדים יוצאים מדי שנה לימי ריענון הכוללים מבחני כושר ומיומנות בנשק.

עבודה בחברת אבטחה פרטית עם עבר פלילי?
פרמטר רלבנטי נוסף מבחינת תנאי הקבלה לחברת אבטחה פרטית הינו העדר רישום פלילי. כיום, ישנם גופים רבים אשר מפקחים על פעילותן של חברות העוסקות במתן שירותי אבטחה פרטית בישראל. הגופים המפקחים כוללים (בין השאר) את משטרת ישראל, משרד התמ"ת ומשרד הפנים. חברה לאבטחה איננה יכולה לפעול ללא רישיון מסודר כחוק. רישיון זה מוענק לחברה על בסיס קיומם של מספר תנאים. לדוגמא, כל אישור רישיון עובר דרך מסדרונות המשטרה ועובדי חברת האבטחה חייבים להיות ללא רישום פלילי (קל וחומר כאשר הם עובדים חמושים).



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.