מנעול ביומטרי – שיטה לנעילת הדלת ולאבטחת הבית

11.06.2013

זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

בני טל - מנעול ביומטרי

בני טל – מנעול ביומטרי

על פניו, מדובר בפתרון נוח מאוד – שכן בדלתות רגילות שלא מצליחים לפתוח, יש לקרוא למנעולן ולהחליף את המנעול בדלת. בשיטה הביומטרית אין מפתח, והשיטה הזו רק הולכת ונעשית נפוצה בבתים. דרך טביעת האצבע הייחודית, ניתן לזהות את דיירי הבית מהירות ובקלות. אדם שאיננו אחד מדיירי הבית, לא יוכל להיכנס.

כפילות בטביעות אצבע היא דבר שכמעט בלתי אפשרי, ולכן מדובר בפתרון אבטחה טוב עבור אלו המעוניינים למנוע מגורמים לא רצויים להיכנס לביתם. נסו לחשוב לרגע על סיטואציה שבה אתם בצד אחד של הבית, אבל הדלת לא נעולה ואדם מצליח להיכנס. עם מנעול ביומטרי, הדבר לא יקרה, ולכן מדובר באבטחה טובה יותר מאשר בדלתות רגילות.

איך המנעול הביומטרי עובד?

כל טביעת אצבע שנקלטת בסורק המותקן על המנעול מקבלת ערך מספרי על ידי אלגוריתם מיוחד שמיועד לכך. טביעות האצבעות של בני הבית מתורגמות לערכים מספריים שנמצאים בתוך מסד נתונים. כל טביעת אצבע אחרת שתיסרק ולא תתאים לערך המספרי שבמסד הנתונים, לא תגרום לדלת להיפתח.

צפו בסרטון המדגים איך עובד מנעול ביומטרי:

ישנם סוגים שונים של אלגוריתמים שנועדו לזהות טביעות אצבע על ידי סריקה באופן מהיר ביותר. אם טביעת האצבע של האדם המבקש להיכנס מתאימה לערך המספרי שבמסד הנתונים, אור ירוק יידלק והנעילה תשוחרר לחמש שניות לכל היותר. משך ההמתנה מרגע הנחת האצבע על הסורק קצר מאוד ועומד על פחות משנייה אחת ברוב המקרים.

ניתן לאפשר גישה לפתיחת הדלת לאנשים נוספים על ידי הוספת טביעת האצבע שלהם למערכת. רוב המנעולים מהסוג הזה מאפשרים לאחסן עשרות טביעות אצבע בתוכם. בדרך כלל, מערכות ביומטריות לדלת מגיעות עם קוד חירום למקרים קיצוניים של נזק במנעול.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.