סוגי הכדורים הנפוצים יותר לאקדחים

04.06.2013

אחד מהסוגים של כלי הירייה הנפוצים ביותר בעולם הוא האקדח. ישנם אקדחים שמשמים אנשים פרטיים, יש כאלה שנמצאים בעיקר בשימוש של צבאות, כוחות ביטחון וארגונים שנועדו לאספקת שירותי אבטחה.

בישראל, שבה השימוש באקדחים בקרב אזרחים נדיר, אחד הגופים העיקריים שאינם מקרב כוחות הביטחון שעושים שימוש רב באקדחים, הוא חברת אבטחה. ישנם אקדחים שמשמשים לפעילות ספורטיבית, כמו קליעה למטרה ותחרויות של ירי מעשי, וישנם אקדחים עתיקים בעלי משמעות רבה במיוחד עבור אספנים.

בני טל - כדורי 9 מ"מ

בני טל – כדורי 9 מ"מ

אחד הדברים המבדילים בין סוגים שונים של אקדחים הוא השוני בתחמושת המותאמת אליהם. סוגי כדורים לאקדחים שונים ישפיעו על עוצמת הפגיעה ועל הטווח שבו כלי הנשק יהיה יעיל.

כדורי 9 מילימטר

כדורי אקדח בקוטר של 9 מילימטר (9 מ"מ) נחשבים לסוג התחמושת הקלה הנפוצה ביותר בעולם. מדובר בקליע שפותח בראשית המאה ה-20 על גאורג לוגר והוא נפוץ מאוד כתחמושת לסוגים רבים של אקדחים וכן עבור כלי ירייה נוספים כמו תתי מקלע (אחד הידועים שבהם הוא ה"עוזי" מתוצרת ישראל). כדורי 9 מ"מ נמצאים בשימוש נרחב הן בקרב צבאות, והן בשימוש אזרחי. חלק נכבד מהנשק שנמצא בשימוש של חברות האבטחה בישראל הוא זה שמתבסס על כדורי 9 מ"מ.

כדורי 0.22 מילימטר

לעומת כדורי 9 מ"מ, כדורי ה-0.22 אינם נפוצים במיוחד לשימוש בקרב חברות אבטחה. עם זאת, מדובר בתחמושת אידיאלית למי שמעוניין להשתמש באקדח קטן ובדרך כלל גם קל משקל. בקליעים מסוג זה ניתן לעשות שימוש לצרכים של קליעה למטרה, ספורט, וכן כאשר מבקשים לעשות שימוש באקדח שקל להצפין אותו על הגוף.

כדורי מגנום

כדורי אקדח מסוג מגנום מתחלקים לשני סוגים עיקריים – הראשון הוא מגנום 0.357 והשני הוא מגנום 0.44. כל הכדורים מסוג מגנום מאופיינים בתרמיל ארוך במיוחד שמעיד על השימוש הרב באבק שריפה. תחמושת מסוג זה מעידה על אקדח בעל עוצמת אש רבה במיוחד.

מגנום 0.44 נחשב לכדור בעל עוצמת אש גבוה כל כך, שיש אשר משתמשים בו אפילו למטרות של ציד. קליעים מסוג זה מאופיינים ברתע גבוה מאוד. למעשה מדובר בקליע החזק ביותר המיועד לאקדחים. קליעים אלה טובים במיוחד לירי מדויק לטווח ארוך, אך לעומת תחמושת בקליבר קטן יותר, הדיוק שלו בירי מהיר, הינו נמוך.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.