עצרת מחאת הפראיירים – תרחיש אבטחה

11.07.2012

במוצאי שבת האחרונה, התקיים כנס, אשר טמן בחובו מתחים וכעסים רבים מקרביה של החברה הישראלית. הכנס, אשר מצד אחד ריכז באופן חסר תקדים הרבה אנשים בכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה, היווה גם מטרה אפשרית ללא מעט גורמים קיצוניים – גם למתנגדי גיוס החרדים וגם לאויבים הרגילים שתמיד ישמחו לפגע באנשים אשר כיכבו בצמרת הביטחונית הישראלית.

 

יובל דיסקין, שאול מופז, ציפי ליבני, גבי אשכנזי ובכירים רבים במערכת הביטחונית, כולם במקום ציבורי אחד. מצב שכזה מצריך היערכות מיוחדת, במיוחד כאשר מדובר בכנס של עשרות אלפי משתתפים, דבר אשר בפני עצמו מהווה סכנה (במקרה של פניקה קטנה, רק מהבריחה עשויים כבר להיות עשרות הרוגים).

לעניות דעתי, אירוע שכזה, צריך להיות מאובטחת ברמה גבוהה, החל מבדיקות השטח 24 שעות לפני האירוע וכלה בהשגחה על הפרמטר המיועד לקיומו עד תום הכינוס. על המאבטחים המוקדמים, לודא כי אין שום מקום שלא נזסרק ונבדק להמצאותם של מטענים המופעלים מרחוק או פרצות אבטחה למיניהן.

בנוסף, יש להקים חפ"ק, אשר ירכז אליו את כל המידע מכוחות האסטחה הפזורים וממלצמות אבטחה אשר יפרשו בנקודות אסטרטגיות לזיהוי תנועות חשודות. כמו כן, יש לבצע בידוקים לאנשים הנכנסים למתחם הכנס, לבדוק מכוניות ולסרוק אותן עם כלבי גישוש ומכשור.

כמובן שיש להציב צלפים ומשקיפים על הגגות הסמוכים ולודא כי אין גישה לפגיעה באף אחד מהמתכנסים.

לאור התנאים ולאור לקחי העבר והאישים הבכירים אשר נמצאים בכנס שכזה, לדעתי האחריות והניהול צריכים להיות בידיו של מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, בתיאום עם ראש אגף האבטחה של השב"כ.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.