שוד של נהג מונית ליד מזרח ירושלים

05.02.2013

ב-YNET פורסם על מקרה מטריד נוסף בו נהג מונית אסף נוסעים מחולון עד למזרח ירושלים שם הותקף ונשדד. הנהג נזרק מהמונית. אפשר למנוע מקרים מהסוג הזה.

תפקידו של נהג המונית בכל העולם בעייתי מאוד. הנהג יושב גלמוד בקדמת המונית, משני צידי המונית נכנסים אנשים שאינך מכיר או יודע מה המטרה שלהם, או האם בכלל יש להם כוונה לשלם על הנסיעה או לפגוע בך. קרו מספיק מקרים של פגיעה בנהגי מוניות בארץ ובעולם, כאשר ברוב המקרים רבים לא יודעים מכך מספר שעות לאחר שזה קורה. נהגים רבים נמצאו מתבוססים בדמם מספר רב של שעות לאחר התקיפה. שעות יקרות שהיו יכולת להציל את חייהם ולתפוס את הפושעים האחראים לכך.

נהג המונית קם בבוקר על מנת לפרנס את משפחתו ולא יודע מה יכול להיות בעוד מספר שעות. הוא אינו יודע היכן זה יתחיל ואיפה ייגמר. מקרה מפורסם שקרה לפני 2 עשורים הוא רוצחי נהג המונית דרק רוט שהרגו אותו וברחו מהארץ תוך שהם מקפידים לבצע פשעים נוספים. הם רצחו את נהג המונית על מנת להשתעשע.

בתור חברה לאבטחה ובאופן אישי בתור יועץ המספק ייעוץ בטחוני ברור כי על מנת להגן על חייהם של נהגי המוניות מדינת ישראל ומשרד התחבורה חייבים למתג תקן למונית ולנהג המונית. נהג מונית חייב להיות חמוש באקדח, כך שהצד השני קרי הנוסע, ידע כי הנהג חמוש ויחשוב פעמיים אם בכלל שווה לו להסתכן ולתקוף אותו. בנוסף על הנהג לעבור קורס של שבועיים של תפעול האקדח, לדעת לירות, לעבור מטווחים. קורס זה יהווה תנאי מוקדם לקבלת רשיון, כמו טסט לרכב הקורה פעם בשנה.

מלבד אמצעי תקיפה כאקדח, יש להגן על הקבינה של נהג המונית בצורה אבסולוטית. במוניות בחו"ל ניתן לראות זכוכית ממוגנת, כך גם צריך להיות בארץ. זכוכית זו תמנע מגע ישיר בין הנוסעים לנהג ולדאוג כי הדלת שליד הנהג תהיה סגורה כך שלא יהיה ניתן לפתוח אותה מבחוץ.

מאחר וישנה זכוכית משוריינת החוצצת בין הנהג לנוסעים, הנהג מדבר עם הלקוחות דרך הרמקול וחלון סינון קטן מאפשר להכניס את הכסף. בקבינה של הנהג יש להתקין לחצן מצוקה אינטרנטי עם GPS שברגע שהנהג יהיה במצב חירום הוא לוחץ עליו, האות מועבר למשטרת ישראל או למוקד אשר אמון על הטיפול במקרים מהסוג הזה וכך שולחים ניידת ישירות לאירוע. אמצעי נוסף הוא נעילת הרכב מבפנים כך שהתוקפים לא יכולים לברוח ובמידה והם ממשיכים להתפרע, קיימת אפשרות לפזר גז פלפל או גז מדמיע שיכולים לשתק אותם עד להגעת כוחות הביטחון.

גורמים עבריינים שהייתה להם שאיפה לשדוד נהג מונית ולפגוע בו יחשבו פעמיים ומקרי המצוקה יירדו ב50-70%. הנהג שמצאו אותו רק לאחר כמה שעות יכול היה לקבל את האמצעים המלאים להציל את עצמו ולהימנע ממצבים שכאלה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.