שלושה אקדחים נפוצים בחברות אבטחה פרטיות

11.03.2013

כידוע, מדינת ישראל מתמודדת באופן יומיומי עם עבריינות פלילית ואירועים על רקע לאומני. היות ומשאבי המשטרה וכוחות הביטחון מוגבלים, הן בזמן והן בכוח אדם, לא בכל המקרים המדינה מסוגלת להעניק לאזרחיה את המענה הראוי לסיכונים האורבים לפתחם. לוואקום הנ"ל נכנסו למעלה מ-1,000 חברות שמירה ואבטחה הפועלות כיום במדינה.

בני טל - דוגמה לאקדח יריחו

בני טל – דוגמה לאקדח יריחו

חברת אבטחה פרטית הינה גוף אשר מעניק ללקוחותיו שירותים מגוונים כגון אבטחה ממוקדת, שמירה על הסדר, ניהול סדרי אבטחה במתחם, עבודה מול מצלמות במעגל סגור ועוד. חברות אבטחה פרטיות מעסיקות עשרות אלפי עובדים ופועלות בכל רחבי הארץ. על לקוחותיהן נמנים אנשי עסקים, רשויות מקומיות, אמנים, מוסדות חינוך, שרים, אנשים פרטיים ועוד.

כפי שצוין לעיל, שירותיה של חברה לאבטחה הינם רבים ומגוונים. עם זאת, אין ספק כי מטרתן העיקרית של החברות הנ"ל הינה לספק שירותי אבטחה פרטית. פעמים רבות, מלאכתם של המאבטחים נעשית כאשר הם חמושים. בדרך כלל, מדובר בנשקים כגון אקדחים או מקלעונים, תלוי באופי המשימה. להלן שלושה מכלי הנשק הנפוצים ביותר בקרב חברות האבטחה הישראליות.

1.יריחו
יריחו הינו אחד האקדחים הפופולריים ביותר בקרב חברות המעניקות שירותי אבטחה פרטית בישראל. מדובר באקדח "כחול-לבן" אשר יוצר על ידי התעשייה הצבאית הישראלית לפני כ-30 שנה. במשך למעלה מ-15 שנים, יריחו שימש את משטרת ישראל ואת יחידת אבטחת האישים של שירות הביטחון הכללי (השב"כ).

עם זאת, בשנת 1996, הוא פינה את מקומו לטובת האקדח האוסטרי – גלוק. ישראל מייצאת אקדחי יריחו בהיקפים לא מבוטלים למדינות שונות ברחבי העולם. בחלק מהמקרים, האקדח נמכר תחת שמות שונים, ולעתים הוא מיוצר במדינת היעד תחת פיקוח ישראלי.

2. גלוק
חברת גלוק הינה חברה אוסטרית העוסקת בייצור נשק קל. אחד מאקדחיה מהווה כיום את כלי הנשק השכיח ביותר בקרב שוטרי ישראל ולוחמי השב"כ. כמו כן, גלוק הינו גם נשק פופולרי במיוחד בקרב חברות אבטחה פרטיות. מדובר ללא ספק באחד האקדחים הטובים בעולם כיום. בישראל, אקדחי גלוק מיוצרים על ידי שיתוף פעולה בין התעשייה הצבאית, התעשייה האווירית וחברת האם האוסטרית.

3. FN
האקדח הבלגי FN HP הינו נשק נוסף שניתן למצוא אצל מאבטחים ושומרים בישראל. מדובר באחד מהאקדחים הוותיקים בעולם והמנגנון היושב בבסיסו כמעט ולא השתנה מאז תכנונו הראשוני לפני כ-100 שנים. בישראל, האקדח ידוע בשמוע "אקדח אף אן".



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.