שלושה עקרונות חשובים באבטחת ידוען – אבטחת סלב

10.03.2013

כיום, ידוענים רבים בישראל פונים לחברת אבטחה פרטית על מנת להיעזר בשירותי שמירה אישיים. על פי רוב, אבטחת סלב בישראל נוגעת בעיקר לשמירה על פרטיותו של הידוען נוכח הצלחתו המסחרית ואל מול גילויי הערצה מוגזמים.

בני טל - אבטחה למדונה

בני טל – אבטחה למדונה

עם זאת, חשוב להדגיש כי גם ידוענים ישראלים עלולים להתמודד עם איומים פיזיים ממשיים, וזאת בעקבות גילויי דעה או מעשים מצדם אשר הביאו גורמים שונים לדרוש ברעתם. יתרה מכך, פעמים רבות, ידוענים מחו"ל המגיעים לארץ נעזרים בשירותי אבטחת סלב מטעם חברת אבטחה מקומית (והסיבות ברורות). להלן מספר עקרונות בולטים מבחינת אבטחת סלבריטאים בישראל.

מקצועיות וניסיון
אבטחת סלב דורשת התקשרות עם חברת אבטחה פרטית המסוגלת להתמודד עם המשימה המונחת לפתחה במקצועיות. לדוגמה, כאשר מדובר באבטחת ידוען המגיע לביקור בישראל, סביר להניח שהאחרון יבקש לערוך טיול באתרים שונים במדינה ויש לדאוג מראש לסידורי האבטחה הרלוונטיים. אי לכך, חשוב להיות בקשר עם הגורמים השונים בכדי לאפשר לידוען לקיים את ביקורו בנוחות ובנעימים.

גם אבטחת ידוענים ישראליים טומנת בחובה אתגרים לא פשוטים. סלבריטאים מקומיים לוקחים חלק באירועים רבים ולא אחת הם באים במגע ישיר עם הציבור הרחב. אי לכך, חשוב אפוא כי חברה לאבטחה המציעה שירותים לידוענים תוכל לעמוד בדרישות המקופלות במשימה מיוחדת זו. כמו כן, חרף הקרבה לסלבריטאי, על המאבטח לנהוג במקצועיות ולא כאחרון המעריצים.

שמירה על הידוען מבלי להתעמר בציבור המעריצים
פעמים רבות, מאבטחי סלב צריכים לתמרן במרחב המעורפל שבין מתן אפשרות לציבור להתקרב לידוען לבין שמירה על המאובטח. בעת ביצוע המשימה, חשוב לזכור כי המאבטח הוא צילו של המאובטח ולא אמרגנו או גורם מטעמו. אי לכך, מאבטחים צריכים להימנע ככל הניתן מעימותים עם קהל מעריצים וזאת בין השאר משום שטעויות וחריגות מהמקובל תדבקנה בלקוח.

לדוגמה, בשנת 2004, כאשר הזמרת הפופולרית מדונה הגיעה לישראל, פרצה תגרה אלימה בין מאבטחיה הישראלים לבין צלמי פאפרצי אשר "ארבו" למלכת הפופ בסמוך למלונה. התקרית המביכה זכתה לתהודה רבה והזמרת אף נאלצה להתנצל על המקרה. במילים פשוטות, מאבטחי סלב צריכים לדעת שהם עומדים להתמודד עם סיטואציות מורכבות ועליהם לבצע את עבודתם תוך כדי שמירה על קור רוח.

שיתוף פעולה
משימת אבטחת סלב דורשת כמובן שיתוף פעולה בין חברת האבטחה למאובטח. שירותי חברה לאבטחה המתמחה במשימות מסוג זה צריכים להיעשות תוך כדי הבנה הדדית. חשוב להדגיש כי מדובר בשיתוף פעולה מצדו של הידוען אך בעיקר מבחינתם של המאבטחים. על המאבטחים לזכור כי בסופו של היום, משימתם הינה להעניק למאובטח שירות ועליהם לדאוג שהוא יוכל לנהל את שגרת יומו בצורה הנוחה והקלה ביותר.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.