לא לוקחים סיכון: על חשיבותה של אבטחה אלימה למניעת פגיעה בחפים מפשע

25.10.2012

חלק גדול מהפניות שמגיעות אלינו מקורן באנשי עסקים שומרי חוק שהצלחתם במגזר העסקי הפכה אותם למטרה בעבור המתחרים. למרבה הצער, אלו לא בוחלים בשום אמצעי ואף שוכרים את שירותיהם של ארגוני הפשיעה המבקשים לפגוע באיש העסקים ובמשפחתו ולהרתיעו.

הניסיון מלמד כי על מנת להשיג את מטרתם, עלולים הפושעים לפוצץ אירוע הומה אדם המאורגן על ידי האדם שבו הם מבקשים לפגוע – ולגרום לנזק חסר תקדים. אל"מ (במיל') בני טל מסביר כיצד יש להיערך לסיכולו של ניסיון פגיעה מסוג זה.

אבני היסוד של המבצע – מודיעין מוקדם ושיתוף פעולה עם המשטרה

כל חתונה באשר היא אמורה להיות אירוע משמח למשפחת החתן והכלה כאחד. עם זאת, לא פעם, עלולה דווקא החתונה להפוך לאירוע בסיכון גבוה משום שדווקא במהלכו ינסו המפגעים להזיק ואולי אף לחסל את האדם שהפך מבחינתם למטרה.

כבר ברגע הראשון בו מגיעה אלינו פניה מלקוח שיש לו יסוד סביר להניח כי ינסו לפגוע בו באירוע מסוג זה, אנו נערכים עם כל האמצעים לרשותנו לביצוע הערכת מודיעין מקדימה.

כך למשל, אנו לומדים את המתחרים של הלקוח שלנו ואת העבריינים בהם הם עלולים להסתייע לשם ביצוע המשימה. אנחנו לומדים את שיטות ודרכי הפעולה של העבריינים, מנתחים את תמונותיהם ומכינים תיקי שטח שיאפשרו לנו לעשות את עבודתנו על הצד הטוב ביותר. למען הסר ספק, אנחנו לא מעוניינים להגיע למצב בו תידרש אבטחה אלימה אך אנו ערוכים לחלוטין לכל תרחיש באשר הוא.

במקביל להיערכות המודיעינית המקדימה, אנו מיידעים את רשויות אכיפת החוק המופקדות על האזור בו ייערך האירוע כי יש חשש סביר לפגיעה במארגניו ובאורחיו – כולם אזרחים חפים מפשע. בתור מי שהגיע לדרגת אלוף משנה בצבא ההגנה לישראל, אני מייחס באופן אישי חשיבות גדולה מאוד לעבודה משותפת עם רשויות אכיפת החוק שהופכות לחלק בלתי נפרד מהמאמץ לסכל את הפגיעה. כוחות הביטחון יכולים לבצע מעצרי מנע מקדימים כיום או יומיים לפני האירוע, וזאת בהתבסס על בסיס נתונים העומד לרשותם, או לחילופין זה העומד לרשותנו.

תופסים פיקוד מלא יממה לפני האירוע

אחרי שדיווחנו למשטרה, מתחיל השלב השלישי והחשוב ביותר של המבצע – אבטחת המקום ביממה שלפני האירוע ובאירוע עצמו. לשם כך, אנו לומדים את המקום בו ייערך האירוע על כל רבדיו (אפילו תוך שימוש בתצלומי אוויר (תצ"א), מתדרכים את מפקדי הכוחות, חוסמים את החניות ודרכי הגישה למקום ובודקים כל אדם אשר רוצה להיכנס לשטח הסטרילי שתחמנו.

באופן טבעי, הסכנה המשמעותית ביותר באירועים מסוג זה, לא טמונה באחד האורחים, כי אם בכוח האדם שעלול להסתנן לאירוע מספר ימים בודדים לפני קיומו, הרי שאנו נוקטים משנה זהירות ומנפיקים לכל עובד תעודה עם תמונה שרק באמצעותה הוא יוכל להיכנס. בנוסף, אנחנו סורקים את המתחם כולו ומקפידים על שימוש באמצעים טכנולוגיים אשר בולמים לחלוטין הפעלה של אותות סלולריים בשלט רחוק וזאת מחשש כי אדם זה או אחר הטמין פצצה באולם.

לבסוף, אנחנו מבקשים מכל אורח שמוזמן לחתונה להגיע לאירוע עם הזמנה ממוספרת שתאפשר לנו לוודא מעל לכל ספק סביר כי רק מי שהוזמן – מוכנס פנימה. בדיקת ההזמנות נעשית באמצעות מערכת משוכללת שבודקת את ההתאמה בין ההזמנה לקודים הסמויים שנמצאים במערכת שלנו בלבד.

מעבר לכך, אנו מבקשים מהאורחים להשאיר את רכבם בחניון ייעודי שממוקם כ-50-100 מטרים מהכניסה ודואגים כי עם הגעתם, יעבור כל אחד ואחת בדיקה ביטחונית קפדנית ואישית וזאת לרבות באמצעות שימוש במגנומטרים ואמצעי שיקוף. כל זאת מבלי לקחת כל סיכון שאחד האורחים נושא בכיסיו או על גופו אמצעי חבלה או אמצעי לחימה כלשהם. עם סיומו של האירוע אנו דואגים שהלקוח שלנו ובני משפחתו יגיעו בשלום לביתם.

חברת האבטחה BTS בניהולו של אל"מ (במיל') בני טל מתמחה במתן פתרונות הכוללים גם אבטחה אלימה במקרה וזו נדרשת בכפוף לנסיבות. כל זאת תוך שימוש בעקרונות ההגנה העצמית ובמסגרת החוק ובמגבלות הכוח הסביר. אנו רואים לנגד עינינו מטרה אחת בלבד – שמירה על ביטחונו של הלקוח, בני משפחתו ואורחיו – בכל מחיר. בדיוק לשם כך אנחנו כאן.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.