הרצח הנורא בקונטיקט – הנשק האסור והאבטחה

19.12.2012

המאמר נכתב על ידי אל"מ (במיל') בני טל – מייסד ובעלים של חברת האבטחה בי.טי.אס סקיוריטי

בסוף השבוע החולף, העולם כולו הזדעזע מהטבח המזוויע שביצע אדם לנזה בן ה-20 בבית הספר "סנדי הוק" אשר בקונטיקט, מסע שבסופו 20 ילדים צעירים ו-6 בוגרים קיפחו את חייהם – לא כולל כמובן את אמו של הרוצח אשר נרצחה במיטתה והרוצח הנתעב עצמו שבחר להתאבד לפני הגעתם של רשויות החוק.

חברת אבטחה - מניעת הטבח בקונטיקט

הרוצח אדם לנזה בן ה-20. צילום מסך מרשתות הטלוויזיה האמריקאיות

את החיבה לכלי הנשק רחש לנזה דווקא מאמו שהפכה לקורבן הראשון שלו וזאת משום שעל אף הנכות הנפשית והפיזית (אובחן כילד הסובל מאוטיזם) היא דאגה לקחת אותו עמה למטווח אותו פקדה באופן קבוע – וזאת במקום ללמדו דרך ארץ.

הקמתו של מנהל כלי נשק הוא צו השעה

בכלל משקי הבית האמריקאיים ניתן למצוא יותר מ-300 מיליון כלי נשק מסוגים שונים – פועל יוצא של המורשת והתרבות האמריקאיים מהתקופה בה נלחמו האמריקאים בבריטים עם הקמתה של המעצמה המובילה בתבל וההחלטה של האבות המייסדים לעגן את הזכות לנשיאת נשק בתיקון השני לחוקה. כעת, על מנת למנוע את הישנותם של מקרים טראגיים מסוג זה חייבים המחוקקים האמריקאיים לתת את דעתם על הנושא ולהחיל שורה של תקנות אשר יגבילו את יכולותיהם של האזרחים לרכוש נשק.

בראש ובראשונה, הסינון במכירת הנשקים לציבור הרחב חייב להיות קפדני יותר. יש להקים מנהל כלי נשק שיבצע בדיקה מעמיקה על כל מי שכבר מחזיק נשק בארצות הברית ויעריך את מסוכנתו – וזאת כמובן לצד פיקוח קפדני יותר על מי שמעוניין לרכוש נשק בעתיד. לשם המחשה, בעיות ומחלות נפשיות יפסלו באופן אוטומטי בקשה לקבלת נשק. מנגד, השירות בצבא יכול וצריך להיות מעין קריטריון שיקל על הרכישה.

מעבר לכך, חייב הממשל האמריקאי להכריז על מבצע של איסוף כלי נשק מאנשים שאינם מחזיקים בהם באופן חוקי ואף להשעות ולחסום עד הודעה חדשה את יכולתם של האזרחים לקנות נשק במגוון החנויות הקיימות ברחבי ארצות הברית ללא היתר מסודר.

יש להחיל נהלי אבטחה הדוקים יותר

במקביל לטיפול בסוגיית ההיתרים, יש להגביר את אבטחת מוסדות החינוך, המרכזים המסחריים ובנייני המשרדים הגדולים ברחבי המדינה. ארצות הברית חייבת להבין כי מדובר במצב חירום שבמסגרתו בכל רגע נתון עלולה להתרחש תקרית ירי נוספת ולכן במובן הזה טוב היה אילו האמריקאים היו לומדים מעט מישראל שהידקה את נהלי האבטחה שלה בתקופת האינתיפאדה השנייה וניתן היה למצוא שומר ומאבטח כמעט בכל כניסה – רק אבטחה ודריכות מלאים ימנעו את המפגע הבא.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.