חמישה מאפיינים הכרחיים למאבטח אישים

04.03.2013

מדי יום, משטרת ישראל פותחת בממוצע כ-1,000 תיקים בגין עבירות פליליות. ואכן, אזרחי ישראל נתונים לא אחת לאיומים מצד עבריינות פלילית ו/או פשיעה אידיאולוגית. היות והמשטרה הינה בעלת משאבים מוגבלים, וכך גם כוחות הביטחון הנוספים, שירותי אבטחה פרטית הפכו לפופולאריים במיוחד. 

בני טל

בני טל – חברת לאבטחת אישים

 

למעשה, ההתקשרות עם חברה לאבטחה יכולה בהחלט להעניק ללקוח (ובני משפחתו) שקט נפשי. כמו כן, כאשר הלקוח נמצא בסכנה ממשית, אין ספק כי שירותי אבטחה פרטית הינם עניין מובן מאליו. ענף האבטחה הפרטית בישראל כולל מגוון רחב ביותר של רמות ותפקידים. אחד התחומים היוקרתיים והמבוקשים ביותר בענף זה הינו אבטחת אישים. מדובר למעשה ב"סיירת" של חברות האבטחה – הן מבחינת רמת העבודה, הן מבחינת המקצועיות הנדרשת, והן מבחינת השכר.

מאבטח אישים – מה יש בו?
• מקצועיות – כפי שצוין לעיל, אבטחת אישים נחשבת לא אחת למעין "יחידה מובחרת" בתוך ענף האבטחה הפרטית. במרבית המקרים, מאבטחי אישים הינם בעלי רקע צבאי הכולל שירות ביחידות עילית. ואכן, מקצועיות הינה אפוא התכונה הבולטת ביותר בקרב מאבטחי אישים ולא בכדי. מקצועיותם של מאבטחי אישים מקפלת בתוכה פרפקציוניזם, כושר גופני, יכולת קבלת החלטות מהירה, הכשרה בקרב מגע, מצוינות בכלי נשק ועוד.

• רצינות ואחריות – מאבטחי אישים חייבים להיות עובדים מסורים אשר לוקחים את עבודתם ברצינות הנדרשת. האחריות המוטלת על מאבטח אישים העובד במסגרת חברת אבטחה פרטית הינה רבה ומורכבת. אי לכך, מצופה ממנו להתייחס בכובד ראש לשלל היבטי המשימה – החל מכוננות ודריכות תמידית, דרך יכולת ניתוח סיכונים, וכלה בקבלת החלטות בזמן אמת והתמודדות עם מצבי לחץ.

• ניסיון – ניסיונו של מאבטח אישים מהווה גורם הכרחי מבחינת עבודתו של האחרון בחברת אבטחה פרטית. ניסיון זה יכול להיות מורכב הן משירות צבאי והן מעבודה בפועל בחברות אבטחה לאורך השנים. כמו כן, מאבטחי אישים רבים עוברים הכשרה מקצועית רלבנטית הנוגעת הן לתחום האבטחה הפרטית בכלל, והן להיבטים הממוקדים באבטחת אישים בפרט. ניסיונו של מאבטח האישים מהווה עבורו כלי חשוב מאין כמוהו.

• הכשרות מקצועיות – מאבטחי אישים יכולים לעבור קורס אבטחת אישים אשר הופך את מקצועיותם לעובדה מוגמרת. לימודי אבטחת אישים מספקים למאבטח את מלוא הכלים הרלבנטיים הדרושים לו לשם ביצוע עבודתו על הצד הטוב ביותר. פעמים רבות, חברת אבטחה פרטית תדרוש ממועמד למשרת אבטחת אישים להציג בפניה תעודת גמר של קורס רלבנטי.

• זמינות – אבטחת אישים דורשת מהמאבטח להיות זמין בשעות בלתי שגרתיות. לא אחת, יש להגן על המאובטח גם בלילות, בחגים ובשבתות. בניגוד לאבטחת מתחם כגון בית ספר או אירוע ספורט חד פעמי, אבטחת אישים נעשית בהיקף של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אי לכך, עבודה בתחום זה דורשת ממאבטח האישים להיות מסוגל לעבוד בכל שעות היום, ללא יוצא מן הכלל.

 



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.