5 סוגי אקדחים לאבטחה

09.05.2013

בבחירת אקדחים אנו נבחן מספר מאפיינים עיקריים ונחלק אותם לקטגוריות החשובות לנו. אך לא פחות חשוב לבחור סוג אקדח מתאים.

חברת שמירה ואבטחה | אבטחה אישית

ברטה 9 מ"מ



חברות אבטחה המעסיקות מאבטחים חמושים בוחרות מתוך שלל סוגי אקדחים הקיימים כיום בשוק, אקדחים מיוצרים כיום במגוון רחב של מנגנונים מתוך רצון לייעד אותם למטרות שונות. כעת נרחיב קצת על חלק מהסוגים.

SA – SINGLE ACTION
זהו אקדח בעל מנגנון SA  כאשר מנגנון הפטיש שבתוכו מתיר יריה רק בתנאי והאקדח דרוך והפטיש נעול אחורה. במצב מהסוג הזה לחיצה על ההדק תשחרר את נעילת הפטיש שייפול קדימה, ייצור נקירה שתגרום לירי.

DA – DOUBLE ACTION
באקדח זה מנגנון הפטיש מאפשר לנו ירי גם כאשר הפטיש נעול אחורה וגם כאשר הוא מוטה קדימה. בזמן שהאקדח דרוך והפטיש מושמט כל לחיצה על ההדק, בין אם היא ממושכת ואף קשה יותר, תגרום למשיכת הפטיש אחורנית עד לנקודה בה הפטיש ישתחרר, מה שיגרום לנפילתו קדימה, נקירה וירי. אקדח מהסוג הזה מאפשר ירי באותה הצורה בה נורה כדור באקדח SA כלומר מצב בו הפטיש נעול אחורה.

DAO – ONLY DOUBLE ACTION
באקדחים מהסוג הזה, ניתן לירות רק כאשר דורכים את האקדח, משמיטים את הפטיש ולוחצים לחיצה ארוכה על ההדק בפעולת  DOUBLE ACTION שתצליח להניב יריה.

אקדח מחסנית
זהו האקדח הנפוץ בעולם. מבסס את פעולת היריה הרציפה על ידי גריפת כדור מהמחסנית אל כיוון בית הבליעה. כאשר דורכים את האקדח, נכנס הכדור הראשון אל בית הבליעה, כאשר לאחר פעולת הירי הצינה מחליקה אחורה, נפלט התרמיל ואז גורפת את הכדור התורן. אקדחים אלה פופולאריים במיוחד בגרסאות של SA ו DA.

 



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.