האבטחה בבתי חולים וחדרי מיון

11.02.2013

התפוסה המלאה בבתי החולים ביחד עם השפעת החוגגת בימי החורף מביאים את סף האלימות לרמות חדשות. חובה לדאוג לכוח סביר שיעצור מתפרעים בבתי החולים.

בני טל

בני טל – מתוך הכתבה מYNET

 

לאחרונה אנו עדים להחמרה במצב הסדר הציבורי בבתי החולים ובאלימות הגואה במסדרונות חדרי המיון והניתוח. מטופלים רבים חשים כי הם לא מטופלים בזמן או שלא מקבלים טיפול רפואי נאות ומשפחות המטופלים מרשות לעצמן לנהוג בחוסר כבוד לרופאים ולסגל הרפואי ובמקרים מסוימים אף באלימות. אנו שומעים על בתי חולים בצפון המדינה, בדרום ואף בתל אביב, תוקפים את הרופאים בצורה פיזית וכל זאת במידה וקיבלו תשובה שלא נראתה להם. כיום התפוסה בבתי החולים עברה את ה-100 אחוז ואם בזמנים עברו חיכינו 3 שעות, כעת אף מחכים יותר. מצב כזה אף מגביר את תחושת העוררות ויכול לגרום לחיכוכים גדולים יותר מאחר ואנשים מעבירים את נורמות הרחוב אל בית החולים ובטוחים כי בכוח הזרוע ישנו את מיקומם בתור ויזכו לטיפול מסור יותר.

למרות התרבות המקרים בשנים האחרונות, בתי החולים עדיין לא הפנימו כי יש לאבטח בצורה שונה את הפרסונל שלהם ולהקדיש לכך כוח אבטחה רציני. כוח האדם הנמוך מבחינת אבטחה בבתי החולים לא מספק מענה ראוי לבעיות אלימות וכוח.

לא מכבר ראינו כתבה ב-YNET על התופעה של אלימות יתר כלפי הסגל בעקבות בעיות העומס בבתי החולים. הצוות הרפואי עומד בפני עבודה סיזיפית וקשה מסביב לשעון ובנוסף עליו להתמודד עם בני משפחה שמאמינים כי אלימות זו הדרך היחידה לקדם את קרובי משפחתם בתור. חובה להתעורר לפני שיקרה פה אסון חסר תקדים.

יש ליצור מדרג מאבטחים אשר תורכב מחברת אבטחה בסבב הראשון מאבטחים יאבטחו את בית החולים מפני מחבלים וכל תקיפה חיצונית אשר יכולה להשפיע על בית החולים. בשלב הבא ליצור אגף אבטחה פיזית כבדה, מאבטחים חסונים בעלי סמכות הגנה על הפרסונל תוך הפעלת כוח סביר בצורה מכובדת. צוות המאבטחים יוצב במקומות הרגישים בבתי החולים כמו בכניסה או בתוך חדר המיון. זוהי נקודת המפגש הראשונה של אנשים עם בית החולים ולשם מגיעים אנשים במצבים קשים או בינוניים וכך לעתים נוצר המגע הראשוני עם הסגל הרפואי מה שעלול להוביל לפיצוץ.

פיזור צוות אבטחה אלימה מיומן יצור הרתעה מול אנשי הפורענות שיחשבו פעמיים אם ברצונם להיתקל באנשי האבטחה. במידה וגם זה לא יעזור, המאבטחים ייכנסו לפעולה ברגע שיזהו מעבר לפסים אלימים. על המאבטחים להיכנס לפעולה ולאבטח את הסגל מפני תקיפה, תוך הפעלת כוח סביר. באפשרותם לאזוק כל מתפרע עד להגעת כוחות המשטרה שיפנו את המתפרע או מתפרעים מהאיזור.

המאבטחים החסונים לא צריכים להיות חמושים, אלא מאומנים ברמה הגבוהה ביותר של קרב מגע. לנשוא עליהם אזיקים כפי שהחוק מתיר לקציר ביטחון לאזוק מתפרעים עד להגעת המשטרה. במקביל יש להציב מאבטחים גם במחלקות הרגילות של בתי החולים כגון מחלקת יולדות, מחלקה אונקולוגית, ניתוחים שם במידה וישנו מקרה של מוות חלילה, קרובים לנפטר יכולים להתפרע במידה והם מאמינים כי היה טיפול לא ראוי בנפטר.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.