תפיסת החשוד בהתחזות לרופא: מה נדרש מצוות הביטחון?

05.03.2015

בודה בכל חברת אבטחה עשויה להיות מעניינת ומגוונת והמאבטחים בתפקידם, מבצעים פעולות שונות, שהן לאו דווקא רק שמירה על מקום מסוים, או אבטחת אישים לדמות מפורסמת או דמות ציבורית. השימוש במאבטחים בעלי נתונים פייזים ופסיכולוגיים גבוהים נעשה בפעולות אבטחה מורכבות, בלכידת אדם מסוים או בפעולות הדורשות תחכום והיגיון בריא.

דוגמא טובה לכך התרחשה בבית החולים רמב"ם בחיפה: מדובר במקרה שבו מחלקת הביטחון בבית החולים תפסה בן 31 החשוד שהתחזה לרופא מתמחה ואף הסתובב במחלקות השונות. כתבה בנושא פורסמה ב-ynet. לאחרונה התעורר חשד שמא ה'רופא' אינו באמת רופא, במיוחד לאור תלונה שהתקבלה מאדם שמכיר אותו. לדברי המתלונן, הרופא החשוד בהתחזות למד רפואה בחו"ל לפרק זמן מסוים.

עקב כך, המאבטחים קיבלו תדרוך מיוחד ובו הופצה תמונת החשוד. אחד המאבטחים זיהה אותו נכנס לשטח בית החולים ועם כניסתו החלו אנשי האבטחה לעקוב אחריו, כשהוא עולה לאחת המחלקות. המאבטחים, שדאגו להסוות עצמם ולהיטמע בין העוברים והשבים, המתינו שה'רופא' ילבש את בגדי עבודתו וכשהוא עשה זאת, הם עיכבו אותו והוא נלקח לחקירה.

אמנם לא מדובר במבצע מסובך במיוחד, אך הוא מצריך מספר יכולות של חברת אבטחה צריכה לספק ללקוחותיה, יכולות שהפגינו במקרה הזה אנשי מחלקת הביטחון בבית החולים:

  • לא לעורר חשד – בעבודות שבהן המאבטחים הם 'סמויים', חשוב מאוד להתנהג כאחד האדם, באופן שלא יעורר את חשדו של אף אחד.
  • לשלוט באירוע – לדעת היכן נמצא כל מאבטח ומה תפקידו ולדעת לתת הוראות למאבטחים בזמן אמת, תוך כדי האירוע.
  • לשמור על קור רוח – מעצר אדם הוא אירוע שמעורר הדים, במיוחד כשהוא נעשה במחלקה בבית חולים, מקום שבו עוברים הרבה אנשים במהלך היום ומלא בחולים המאושפזים. לכן, נדרש קור רוח של המאבטחים במקרה זה ברגע המעצר ויכולת לספק מענה באופן מקצועי ושקט, תוך מניעת התנגדויות והתגודדות מיותרת.
  • לסיים את האירוע ללא אלימות – התנגדות מצד האדם העצור עלולה להיות מילולית (צעקות וקללות) או אלימה (תקיפה פיזית של המאבטחים שמנסים לעצור אותו). במקרה זה, חשוב אופן הפנייה וצורת הדיבור. בחלק מהמקרים ניתן לפתור את הבעיה באמצעות כמה מילים בלבד, ולא באלימות. רק כשאין ברירה, יופעל כוח.

צפו: הסרטון ממצלמות האבטחה:



סגור לתגובות.