מדוע נחוצים מאבטחים למוסדות דת ובתי כנסת?

10.02.2015

כולנו וודאי זוכרים את הפיגוע הנורא שאירע בבית הכנסת בהר נוף, ירושלים וכואבים את מותם של ארבעה מהמתפללים באותו בית כנסת, שעה שנכנסו אליו 2 מחבלים כשברשותם אקדח וסכיני קצבים.

זהו אמנם הפיגוע האחרון הקשור למוסד דתי בארץ אך לצערנו זהו לא הפיגוע הראשון, וככל הנראה גם לא האחרון, בו היעד בו מעוניינים לפגוע הוא בעל משמעות דתית מובהקת.

דאגה לביטחונם של המתפללים

אבטחת בתי כנסת

תמונה באדיבות: – freedigitalphotos.net – photostock

אמנם התרגלנו לראות מאבטחים מטעם חברת אבטחה זו או אחרת בעיקר בכניסה למרכזי קניות הומי אדם או בבנייני משרדים יוקרתיים אך נוכחותם של אנשי אבטחה, גם בבתי כנסת היא מצרך יקר מפז שאת חיוניותו ניתן לבחון רק ברגע האמת, הרגע שבו יקום אותו גורם המעוניין לפגוע בבאיו של אותו בית הכנסת.

עצם שכירת חברת אבטחה והנוכחות של מאבטחים חמושים בפתחו של בית כנסת, כבר יש בהן כדי ליצור חסם ראשוני עבור אלו הרוצים לפגע, מתוך הבנה כי במקום לא נמצאים רק כאלו המרוכזים בתפילתם אל הבורא וכי ישנם מאבטחים ערוכים לכל תרחיש, אשר מסוגלים לספק מענה מהיר ומידי לאירוע ובמידת הצורך להעניק גם טיפול רפואי ראשוני בשטח.

פיגועים במקומות פולחן – תופעה כלל עולמית: תופעת הפיגועים בבתי הפולחן של הדתות השונות, אינה חדשה ומעבר לכך מדובר כאן בתופעה חוצת גבולות שאת ניצניה ניתן לראות בכל רחבי העולם. הלא רק בדצמבר 2014 התרחש פיגוע ירי בסמוך לבית כנסת ברובע ה- 19 בפריז ומספר חודשים לפני כן, גם כן בצרפת, נתפסו נערות אשר תכננו לבצע פיגוע בבית כנסת אחר.

הניצול הציני של המצב בו אנשים נמצאים במקום הקדוש עבורם, בשעת התפילה הוא נורא לכל דעה. יחד עם זאת אין להשאיר את התוצאה האפשרית של פיגוע רצחני, בדומה לזה שהתרחש בשכונת הר נוף, ליד הגורל ובהחלט כדאי להיערך בהתאם כבר מראש ע"י הצבת מאבטחים בכניסה למקומות הפולחן המועדים.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.