הרוצח הרג אחד, השוטרים פצעו תשעה: כשירות מבצעית היא הכל

26.08.2012

אחת הבעיות המרכזיות של אנשי ביטחון, שוטרים ולוחמים, היא שמירה על שגרת אימונים רציפה ויעילה. ניתן להלביש צעירים במדי NYPD ולצייד אותם באלות ושאר אינסטרומנטים, אך ברגע האמת – הכשירות המבצעית היא שקובעת. במקרים בהם המוכנות נכשלת – התוצאה היא כפי שהוצג בפנינו ב"קרב היריות" שהתחולל לאחרונה באמפייר סטייט שבניו-יורק.

במהלך התקרית, נכנס לבניין אדם אשר פוטר מעבודתו וירה למוות במנהל אשר פיטר אותו. השוטרים אשר הגיעו לזירה, החלו לירות לכל עבר מבלי להבין את הסיטואציה ופצעו 9 אנשים חפים מפשע.

הרצח המזעזע בניו יורק כפי שתועד במצלמות האבטחה

האצבע קלה על ההדק וכבדה על האימונים

זה לא סוד ששוטרי ניו יורק ובכלל – בארה"ב, יורים בלי בעיה. ברגע שמשהו מעלה את חשדם או נראה לא בסדר – הם שולפים ויורים. הסיבה העיקרית לכך היא ברורה והיא כמובן הפשיעה האלימה מאוד באזורים אלו, אשר מציבה מול השוטרים את ההבנה כי חייהם עשויים להסתיים בכל תקרית קטנה. הדבר נורא, אבל נכון.

הבעיה הגדולה מתחילה כאשר משלבים את הנחיות הירי ודרכי ההתנהלות בשטח, אל מול חוסר המיומנות והמחסור בשגרת אימונים סדירה. שוטרים ואנשי ביטחון אשר עוסקים באבטחת אוכלוסיות ולחימה בשטח ציבורי בנוי, אמורים לעבור סדרות חוזרות של אימונים, המציבים בפניהם סוגים שונים של מטרות, המחולקות לחפים מפשע ועבריינים.

במהלך אימונים אלו, רצים הלוחמים אל תוך מבנה, אשר מסביבם קופצות מטרות בצבעים שחור (עבריינים) ולבן (חפים מפשע) ועליהם להבדיל ביניהם במהירות ולחסל את העריינים מבלי לפגוע ב"עוברי האורח".

בנוסף, יש להקפיד כי אנשי הבטחון שומרים על כושר גופני המתאים לתפקידם. אין אפשרות לצפות משוטר אשר שוקל למעלה ממאה ק"ג, לרוץ מספר בלוקים אחר עבריין, להסדיר את נשימתו ולפגוע בו בצורה מדוייקת ממרחק של כמה עשרות מטרים בתוך אוכלוסייה נעה.

היה יכול להמנע

בחזרה לאותו אירוע אומלל בניו יורק, אם במקום לשלוח שוטרים מבולבלים וחסרי כשירות מבצעית, היו שולחים אל הזירה צלף אשר מיומן בתפקידו, היו יכולים להפיל בו במקום את היורה ומבלי לסכן את האנשים שסביב.

יש לקחת את המרה הזה כלקח לאנשי הביטחון הממלכתי והמשטרות בארה"ב ובישראל, ולהפנים כי מבלי להנהיג משטר אימונים קבוע וסטנדרטים מינימאליים, בפעם הבאה, כאשר יהיה מדובר באירוע רב משתתפים, הנזק יהיה אדיר יותר.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.