לאחר הפיגוע בבית הכנסת: איך משפרים את האבטחה בבירה?

19.11.2014

הפיגוע הנוראי בבית הכנסת בהר נוף בירושלים, גרם לחשש גדול מפני פיגועים דומים נוספים במקומות שבהם אין בדרך כלל אבטחה, כמו בתי כנסת, מסגדים, גני ילדים ועוד. באתר "וואלה" פורסמה כתבה על חששם של הורים לילדים בגנים בבירה, מכך שילדיהם עלולים להיות הקורבנות של פעולות טרור דומות.

חברת אבטחה BTS - מתוך וואלה

חברת אבטחה BTS – כותרת הכתבה מתוך וואלה

במהלך השבועות האחרונים, כך מתברר, פנו הורים רבים לעיריית ירושלים ולוועדי ההורים בעיר כדי שאלו ידאגו לאבטח את ילדיהם באמצעות חברת אבטחה או אנשי ביטחון מטעם העירייה. לאחר הפיגוע שבו נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר על ידי שני מחבלים ממזרח ירושלים, הורה מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, לתגבר את האבטחה סביב בתי כנסת, מסגדים ומקומות קדושים אחרים, על מנת שפעולות טרור נוספות לא יחזרו על עצמן. דנינו גם קרא לאנשים נושאי נשק להתנדב למשטרה באבטחת בתי הכנסת.

בתחילת שנות ה-2000 חזינו כולם באינתפאדה השנייה, ולצערנו כיום, יותר מעשור לאחר מכן, עלינו לחזור לרמת המוכנות של אז. המשמעות היא שכל מה שהיה מאובטח אז, יש לאבטח שוב: מרכזי קניות ובילוי, שווקים, מקומות הומים ועוד. גם בתי כנסת ומוסדות חינוך, שעלול להתרחש בהם אירוע דומה, זקוקים לפתרונות אבטחה כדי להגביר את תחושת הביטחון של האזרחים ולהמשיך ככל הניתן בשגרת החיים.

בעיר ירושלים ספציפית, יש לעסוק גם באבטחת הכבישים והרכבת הקלה. לצערנו, בחודשים האחרונים הפכה הרכבת הקלה ליעד פגיע במיוחד, שכן כל נער או קבוצת נערים יכולים ברגע אחד של החלטה ליידות אבנים לכיוונה ולסכן את נוסעי הרכבת. במקרה זה דרושה אבטחה באמצעות מאבטחים או אנשי כוחות הביטחון לאורך עורקי התנועה בעיר, תוואי הרכבת ובמוקדי החיכוך.

אם בחו"ל זה אפשרי, גם אצלנו זה אפשרי

אבטחה במוקדי חיכוך מוכרת לכם בוודאי מחו"ל, ושם לא מדובר באנשי חברת אבטחה המבצעים עבודה זו. אנשי כוחות הביטחון לרוב, נמצאים בכיכרות מרכזיות ובמוקדי חיכוך המועדים לפורענות, מצוידים בציוד המתאים ולעתים בתוך משוריינים. זו למעשה העבודה שלהם בשגרה – להיות מוכנים לכל תרחיש שלא יקרה. אם במדינות באירופה זה אפשרי, גם במדינה המאוימת בלא מעט איומים ביטחוניים כמו ישראל, זה אפשרי ואף הכרחי.

בנוסף, מלבד אנשי המשטרה או אנשיה של חברת אבטחה במוסדות ובמבנים, יש צורך להכניס לירושלים גם חיילים כדי לתגבר את האבטחה ולשפר את תחושת הביטחון בקרב התושבים. הפגנת נוכחות, יצירת הרתעה ומציאת פתרונות יצירתיים, יהוו להערכתי פתרון הולם לגל הטרור.

צפו בתמונות הקשות מבית הכנסת שבו אירע הפיגוע:



סגור לתגובות.