פינוי בכוח של חווה בנגב

22.01.2013

מי שגר או מסתובב באיזורי הנגב ובדרום הארץ, מקבל לפעמים תחושה של המערב הפרוע. שילוב של עבריינים בדואים, מסתננים ומשפחות פשע העוסקים בעיקר בסחר בסמים, גנבות והשתלטות על מבנים ורכוש – יוצרים בשנים האחרונות אנדרלמוסיה קשה מנשוא – כזאת שגם כוחות המשטרה והביטחון מתקשים לטפל בה. ומכיוון שכך, חברות אבטחה פרטיות (ביניהן אנחנו), מוזעקות על מנת לתת הגנה ולהשליט סדר.

בני טל - פינוי חווה בדרום

בני טל – פינוי חווה בדרום

בעל החווה לא פחד וביקש – פינוי פולשים בכוח
לאחרונה התבקשנו על ידי לקוח שלנו לפנות עבורו חווה בדרום הארץ שנתפסה על ידי עבריינים שהשתלטו עליה. מדובר היה בפלישה טרייה, כלומר כזו, שהוכח על פי צילומי אוויר, כי לא עברו יותר מ- 30 יום מהרגע בו העבריינים השתלטו עליה. במקרה כזה, בעל הנכס יכול לבצע פינוי בכוח ללא צו בית משפט.

בתור חברת אבטחה בעלת ניסיון במקרים מסוג זה, ידענו כי עלינו לפעול בכוח, אך לא לחרוג מגבולות המותר. משהו בסגנון: בקשיחות ובנחישות. יש לציין כי לחווה נכנסו גורמים עם עבר פלילי, אך למרות זאת בעל החווה לא פחד והחליט להילחם ולפנותם בכוח סביר.

איסוף מודיעיני
כמו בכל פעילות מבצעית שלנו, לפני שאנחנו נכנסים לפעולה, אנו עושים תכנון והערכה על פי ממצאים מודיעיניים שאנו אוספים בשטח. בעקבות תצפית של 24 שעות ביממה על החווה, למדנו את נוהל החיים, את באי המקום וגם את בעלי החיים שנמצאים בחווה.

איסוף המודיעין תרם לנו רבות בהצלחת הפעולה, היות והצלחנו בעזרתו להעריך סיכונים ובכך למזער את ההפתעות שהיו יכולות לצוץ במהלך פינוי הפולשים בכוח.

ביצוע פינוי הפולשים
בעקבות איסוף המודיעין, הוחלט שב- 4 בבוקר זהו הזמן הכי טוב להיכנס ולפנות. הגענו למקום עם 110 מאבטחים חסונים במיוחד, פרצנו מנעולים ופינינו את האנשים שישנו בחווה. בהמשך, התחלנו לפנות את בעלי החיים למשאיות ומשם להסגר בבאר שבע בקרנטינה.

עד השעה 7 בבוקר, החווה פונתה לחלוטין מאנשים ומחיות ומיד לאחר מכן פתחנו באבטחה שוטפת של 24 שעות ביממה בכדי למנוע מהפולשים לחזור למקום. כפי שצפינו, הפולשים אכן חזרו לאחר מספר שעות, אבל הם מייד נהדפו על ידי המאבטחים שבתקיפות ובנחישות מנעו את כניסתם. בעקבות פעולה זו, הפולשים הבינו שלמקום הזה הם אינם מוזמנים ולא כדאי להם לחזור.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.