כיצד ניתן לאבטח נשים מוכות ?

04.05.2013

תופעת הנשים המוכות בישראל מסרבת לדעוך. נשים חיות בתחושת פחד מתמדת אפילו בתוך הבית שלהן. 

בני טל - אבטחה נגד אלימות במשפחה

בני טל – אבטחה נגד אלימות במשפחה

 

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה כואבת ומדאיגה בחברה הישראלית ובה גברים מרשים לעצמם להכות את נשותיהן. בתקופה האחרונה אנו נתקלים בהחמרה כאשר הבעלים מכים מול הילדים, מול בני המשפחה ויכולים אף להגיע למצב של לירות בנשים. הם לא מפחדים משום דבר וכלום לא מפריע להם. חייבים לתת את הדין כיצד ניתן לאבטח נשים או מוכות או נשים הנמצאות בדרגת סיכון גבוהה. כיצד אנו כחברה יכולים לדאוג להן וכיצד הנשים יכולות לדאוג לעצמן.

מבחינת החברה על המשטרה והפרקליטות לתת את הדין במיידי ולהעניק טיפול אגרסיבי לבעלים מכים ולהתחיל עם מעצרים לתקופות ארוכות. חייבים לדעת לעשות את ההפרדה מאחר ומדובר בגברים מסוכנים במיוחד לסביבה שמודעים למעשיהם. יש כאלה שאף בדקו את תקינות כלי הנשק והכינו את עצמם למבצע הגדול – הרגע בו יהרגו אישה אומללה לעיני ילדיהם.

אך מנגד, אי אפשר לצפות שאנשי ביטחון ומשטרה יהיו בכל מקום. נשים היודעות שהן חיות עם גבר מסוכן, צריכות לדעת לדאוג לעצמן. בסופו של דבר האישה נשארת ב-2 בלילה עם בעלה לבד בבית והוא יכול לקחת כלי נשק ולפגוע בה. במידה וזה המקרה עליה לדווח בהקדם למשטרה, או להזמין חברת אבטחה מקצועית שתגן עליה. אני בתור מח"ט קיבלתי לא פעם התראות על גברים מסוכנים הנושאים כלי נשק.

במידה וחברת אבטחה מקבלת מידע מוקדם כי ייתכן ואחד מעובדיה המחזיק בנשק גם מעבר לשעות העבודה הוא אדם אלים, המהווה איום למשפחתו ולסביבה, על בעל חברת האבטחה לקחת ממנו את המשק באופן מיידי ולמנוע ממנו לעבוד כאשר הוא חמוש ולאחר בירור נוסף אף לדאוג לשחרר אותו מהעבודה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.